Friday, January 13, 2006

all about msg


coffee anyone?





Bangun awal pagi nih. Kekemas rumah sikit (eleh, takde apa yg nak dikemas sebenarnya) – made myself sum coffee – lelepak sambil baca magazine kejap – pukul 8.45 pg baru keluar pegi opis (rilex kan?) Well, dats the life I wanted – tenang

(baru bangun tido - last week nyer pic)



Byk kelebihan duduk sengsorang nih, antaranya:
  • tayah terkejar-kejar nak balik awal semata-mata utk memasak
  • tayah nak kemas umah hehari - bukan ada tukang sepah pun kan?
  • ikut sukati nak susun bebarang dlm umah tu camner pun
  • ikut sukati nak tidur pukul berapa pun - tayah nak beborak semata nak jaga hati member (esp taim penat giler)
  • ikut sukati nak balik kul baper pun - tanak balik pun taper
  • ikut sukati nak pasang redio / tibi kekuat sampai pecah gegendang telinga (jgn sampai jiran memekak sudah lah)
  • ikut sukati nak bawak balik seberapa banyak kawan pun (so far aku takder buat camtu ok - takde masa)
  • etc, etc..

Cuma part yg kena 'tahan' sikit : sunyi. Yep, memula aritu mmg 'teruk' arr (esp utk penakut cam aku nih) - penah sekali tu, nak balik rumah sendiri pun aku rasa cam berdebar-debar (mcm lah dlm umah tu ada org nak bunuh aku). Tp, seriyes mah, dh la taim aku aku pindah arituh hujan manjang. Petir, kilat toksah cerita lah. Pernah aku tertidur sambil genggam erat hp (kelakar). Tp, alhamdullilah, setakat ni belum pernah lagi aku call sesiapa mengadu takut ke haper.

Hm.. semlm, baca entry Am ttg 'kawan yg patut kita buang'.. (sallute - wish I have the strenght to do dat). Been in dat kind of situation, but different stori lah (abaikan). Berckp ttg kawan nih, buat aku teringat insiden yg jadi masa aku blogging dlm c99 dulu. Cuma yg kelakarnya, org yg berselisih faham dgn aku tu, aku tak kenal & tak penah jumpa langsung pun (how come?) Aku pun tataw ending (or punca) insiden tu. Bebaru nih, aku dpt msg dari org yg berselisih faham dgn aku tu:

aD, its me, XXXX. sory to hear about wut happen between u and XXXX. eventhough we hate each other, but i do felt sory for wut happened to u.

Aku pun replied..

thanks. fyi, i neva hate u.

Yep, tak penah dlm hidup aku nak benci / buang org nih (bukan tanak, tapi ntah.. mmg tak boleh) Org buang aku ader.. benci? menyampah? meluat?.. ader kut (takkann tader).. *chuckles*.. (buat XXXX, thanks for ur msg - glad its over)

Pagi tadi dpt msg yg buat aku tersenyum simpul sengsorang. Her nick Sweetpie.. (I'm sory I didnt recognize ur number - lost my phone arituh, remember?) Dia minta resipi muffin yg aku promise nak bagi aritu. Fyi, dah lama aku post resipi + pics muffin tu kat fotopages . Try klik kat aD's Collection. Thanks sbb sudi mencuba resipi ikan sumbat tu..*lol*.. pasnih merasalah try buat muffin pulak ek?

Here's another msg yg aku dpt dari YM:

psychosclerosis: hye ad.. maybe xde chance nk borak ngn u. tp bc blog u, buat ilang rindu i hahah btw, kdg kite tertanye, nape benda teruk camni jd kat kite. tp sbnrnye ada org lain lg teruk... em... tahla.. napetah ngadu kt u.. letih rasa nk hidup... take care.. eh.. i rasa i syok kat u la hahah... (received on 13/01/2006 at 13.05pm)

To sender.. sory I didnt have time to reply (jarang online YM - byk keje). Tell u wut, u make me laugh with ur msg. Ekceli, I'm kinda moody arinih. Guess, ur msg saved the day.. *lol*.. btw, I'm attached

Byk lagi yg nak dicerita sebenarnya nih, tapi nnt lah.. keje (dan masa) mencemburui aku (cewahh). Btw, mlm nih maybe aku gerak ke Melaka - spend weekend kat sana (eh asyik balik Melaka je, tak busan ke?).. *gegelak*.. Biasalah, life aku skrg juz ada keje & pemily.. weekday keje, weekend pemily.

Buat memember yg ajak keluar weekend nih:

  • Hanz & Finy: mahap bebyk.. nih dh 2 kali ad tak dpt join korang.. taper usaha lagi.. kali ke-3 nnt insyaAllah.
  • Ojai: nak dtg umah? weekday boleh? weekend akak balik kampung lah..
  • Ej: sory to hear bout wut happened.. insyaAllah.. balik dari Melaka nnt kita citer pjg.
  • Aida & Eja: egegegeg.. macik balik kampung.. len kali la kita lepak sesama. Thanks for the concern.
  • A: aiya.. shopping bebarang? adeih.. weekday boleh? fix one date lah.. as long as hari bekerja.. weekend mmg tak boleh.. mahap nOo.. jgn marah :)
  • Sha: hang nak kawen dah? bachelor party? buat on weekday yer.. *hehe*

Hepi weekend ppl..!

7 comments:

june abdullah said...

x guna nak membenci...yg pasti org yg bersalah tu akan terasa sendirik kalau dorang dah wat salah....kan cik aD

Anonymous said...

AD...aku nak g melaka..ikot..ikot..ikot...uhuh...

freelancer said...

"don't wait until you feel like taking a positive action. take the action and then you will feel like doing it."
- zig ziglar's

Anonymous said...

:) weird how i got an email from an unknown person asking me to check out aD's blog...and weird how i saw my sms. aD, sometimes people think they dah kene buang padahal tak pon kalo punca perselisihan tuh is owang yang nak kusutkan keadaan... fyi, i have never 'buang kawan', it's jz i keep silent dats all. anyway u take care ya...bye.

Anonymous said...

jj78: agree ngan awak ;)

anonymous:nk ikut buleh.. tp saper nih?

Kal: (nih Kal yg join PD Gath ek?)thanks for d msg at YM - aD jwb kat sini ek? :: Saper kata aD ada tetapkan syarat dlm berkawan.. Noo.. there's no such thing la.. aD x bermusuh dgn sesiapa.. dan ad terima sesiapa je yg nk berkwn dgn aD. the more the merrier kan?

anonymous: em.. ai byknya anonymous.. ni yg mana satu ek? btw, if its u, thanks.. btul, kengkadang 'orang' lain nih mmg suka kusutkan keadaan.. u too take care.

bdkleovirgo: agree with u Am.. kalau aD pun, siapa boleh tahan telinga rite? wish aD boleh sound orang camnih direct to the face (how I wish)..yep, ada byk perbezaan antara L & G.. but then, we're all senget (hehe)

freelancer said...

yessza... ingatkan dh lupa. anyway thanks ad. jemputlah ke rumah mkn biskut meri. the more the merrier. take care.

Anonymous said...

upss...sidian is the 1st anonymous..