Wednesday, January 04, 2006

Everything is sOo new

*kosong*

aahh.. my first entry for diz 2006! Hepi new year geng.. and dunt forget, awal Muharam pun is juz around the corner. Eh, perasan tak tahun 2006 nih, kita akan sambut 2 kali Hari Raya Haji (Jan & Dec).. *subhanallah*.. menarik kan? Semoga tahun baru nih menjanjikan sesuatu yg bermakna utk aku.. dan utk korang jugak.. *amin*

so, apa yg besh nya tahun 2006 nih? ikutkan aku, biasa je.. mcm tahun-tahun yg lain jugak. Cuma kali nih, byk mender yg aku kena buat sengsorang.. e.g., makan sorang, pegi jenjalan sorang, shopping sorang, tidur sengsorang, pendek kata sesumer mender la buat sengsorang (eleh, mcm tak biasa aD nih – dlm kubur tu nanti sengsorang gak haper)

Semlm, utk pertama kalinya dlm tahun nih aku merasmikan rumah baru (fyi, I’m in KL now. Baru sampai ptg semlm. Not working today – still on leave). Masa baru masuk umah nih, aku terkedu jugak lah. Well, its not dat big pun, its juz an apartment, but the rental.. gosh, I can get a condo with it. Ekceli rumah nih takde dlm list aku pun, supposed aku menyewa kat Desa Petaling. Tapi masa hari nak sain agreement & settlekan payment, pompuan tu cakap, rumah tu dah ada org masuk.. giler kan. Dah la taim tu aku pegi dgn pemily aku (3 keta, 1 lori). Sib baik tak berkungtau gegamai kat situ. Cakap tak serupa bikin. Lepas dptkan deposit balik, meragau kitaorg sumer carik rumah lain aritu..*bengang giler*

Ptg semlm lepas letak beg, aku duk rayau kat area rumah nih sengsorang. Yelahkan, tempat baru.. semuanya rasa asing. Bertambah pening bila fikirkan bab nak mencuci rumah tu sengsorang dlm keadaan kaki aku yg tak berapa baik lagi nih. Sudahnya, aku keluar jenjalan – maghrib baru balik. Mlm, aku cuba gak kuatkan semangat tidur kat situ. Dah la aku nih penakut, Tuhan je yg tahu apa yg rasa mlm tadi. Tapi taper, I’ll take it as a challenge to myself. Kena biasakan diri.. kena berani.. kena bersemangat.. caiyok!.. *insyaAllah, aku boleh buat*

Erm, dah lah malas nak taip pepanjang (boleh?). Byk keje mah, nak sambung mengemas balik. Nih pun tengah take five sekejap. Tak larat sey. Naik kematu tangan nih memberus & mengemop lantai dari pagi.

Few things for me to remember:
  • 1st & 2nd January, majlis marhaban dan bercukur utk Nina berjalan lancar. Shes so cute dat day (sory takder pic Nina taim tu sbb, macik tak menang tangan nak snap pic ok) same goes to kenduri kawen Pak Usu.
  • 3rd January, aku masuk umah baru – menyewa sengsorang.
  • InsyaAllah, hujung minggu nih, nak buat majlis baca Yassin kat umah nih..yelah, umah nih lama tak berpenghuni. Mcm tak elok je aci redah camnih kan.
  • Oh ye.. tahun nih umur aku 27.. beshnya.

Gtg.. jap lagi nk amik adik pompuan aku kat Pudu. Dia volunteer nak temankan aku sampai hari Ahad. Alhamdullilah, taderlah aku bercakap ngan dinding mlm nih.. *thanks sis*

5 comments:

Anonymous said...

wish i can be there with u aD. i'll see what i can do k.

neway, bleh x jgn gerak sana sini byk sgt...? for this time only.. k?!

-nasik-

Anonymous said...

dats ok.. i'm a big girl remember? em, jgn bergerak? bih tu camner? dukung boleh?

ijat said...

tolak dgn troli laa... :D hikhikhik...

ijat said...

nak tolong dukung! ;p

Anonymous said...

stuju ngn froggie...tolak ngn troli le ad...tapi still kena ada org yang tolakkan..kalu gitu...nasik jela tolong tolak..arkk,,a,a,a-sidian-