Wednesday, February 15, 2006

Teluk Cempedak Vacations

…me, blogging from Kuantan, Pahang today..

As planned, aku betolak ke Cherating on Monday nite. Sebelum tu, sempat gak aku lepak dgn the Godongs kat Majeed – sambut penubuhan outdoor recreational club kami (ORC - the Godongs lah) ..*cum valentine*.. Well, aku dpt rose mlm tu..*thanks*

Pukul 11 lebih baru gerak dari KL. Aku bantai tido sepanjang jalan. Kesian Eja & Aida kena drive sepanjang malam. Arrived Cherating almost pukul 4 pagi. Masa nak check-in, kami perasan kawasan tu banjir. Disebabkan takut banjir semakin teruk, kami decided patah balik ke Kuantan - check in kat Hyatt Regency, Kuantan. Memula tu mmg disappointed jugak, tapi view kat Teluk Cempedak mmg best, not to mention la suasana Hyatt yg very the ‘Bali’..*cool*

Masuk je bilik - hit shower - aku terus tarik selimut..*ngantuk*.. Tapi tak sempat nak lelapkan mata, hp asyik berbunyik.. *bengang*.. Ada hal urgent plak kat opis. Terpaksa bukak notebook - buat keje sikit (nama je bercuti, keje kena buat gak)..*duh*

Lepas settle semuanya, mata dah tak boleh lelap. Nak call Aida & Eja kat bilik sebelah, takut menggangu pulak. Lepas tinggalkan mesej, aku pegi lobby - cari kad reload utk TM Net Hotspot. Tapi takder stock - derang suruh tggu tengahari sikit. Disebabkan fail yg aku nak email-kan tu urgent, aku suruh derang tunjukkan kat mana Starbucks / TM Point yg dekat. Kata derang, kat tengah bandar Kuantan je ada tempat tu. Nak tanak, terpaksalah pegi jugak.

Selamba je aku redah Kuantan nih sengsorang. Tempat first yg aku pegi - Berjaya Megamall. Penat aku turun naik shopping mall tu.. jumpa Starbucks - tp takder connection coz tempat tu baru lagik. Last, sib baik jumpa gak bangunan TM Point.

Masa tengah tercangak-cangak kat depan kaunter, sorang minah nih suruh aku naik tingkat atas kalau nak beli kad tu. Bila aku naik atas, sorang staff pun tader. Bengang punya pasal, aku ketuk lah pintu bilik sales manager kat situ. Terkejut gak manager tu bila aku inform staff dia langsung tader kat kaunter. Bila tgk aku a bit upset, dia cecepat jemput aku masuk dlm bilik tu.. and he personally carikan aku kad reload tu dan offer nak reloadkan utk aku (which aku cakap, aku boleh buat sendiri daa).

Drpd situ, we talked - memula tu agak formal, but then lelama cam kekawan biasa plak. Dia surprise bila dpt tahu aku dtg situ utk bercuti. Rerupanya, dia org KL gak – ddk Kelana Jaya. Ntah naper aku dpt rasakan dia nih ‘senget’ orangnya..*seriyes*.. Byk mender lah yg kami borak esp tentang tempat-tempat menarik yg ada kat Kuantan nih & port makan yg best-best. Kalau tak disebabkan Aida called suruh balik hotel utk lunch, lagi lama aku lepak kat opis dia. Masa nak blah, dia sempat offer nak jadi guide kalau aku nak jelajah Kuantan. Aku tolak cara baik sbb aku tahu, Eja takkan suka ada lelaki yg join kami (even lelaki tu PLU).
Anyways, it’s a gud thing kan.. making new friend.

Malam tadi (based on manager tu punya guide), aku ajak Aida & Eja pegi makan kat Tg. Lumpur. Yep, as he said, the food wuz fabulous.. price pun reasonable. Lepas makan, kami lepak Gazebo, Palm Beach bebtul kat tepi pantai Teluk Cempedak. Nite life kat sini mmg happening sey - first time aku surf internet dari tepi pantai..*meriah*.. keje aku kat sini: makan.. makan.. dan makan lagik!

Lewat mlm, lepas Aida & Eja masuk tidur, aku duduk sengsorang edit gambar & sambung buat paperwork. Boring? Not really.. err.. ok..ok.. ada lah sesikit. Yelah, its valentine and I’m alone in here (of coz lah)

Btw, masa malam aku lepak dgn Godongs arituh (sebelum bertolak ke Cherating), aku dapat phone call (from diz particular guy). Aku kenal dia adalah dalam 2 bulan lebih. Dunno la mcm mana dia boleh ada diz ‘huge crush’ on me. I rejected him. Gosh.. truly sory for him - tp, apa boleh aku buat - mender camnih mana boleh dipaksa. Lagipun, bukan aku tak warn dia.. I did - even pada semua kawan ‘senget’ or ‘stret’ pun aku akan cakap yg aku tak berminat utk fallin in love. Aku juz nak berkawan.. bukan bercinta.. takkan itu pun tak faham? Dah byk kali aku cakap: Even a year from now pun, I don’t think I’m ready to fall in love again. Aku serik – cukup lah 2 kali.. kalau pun ada kali ke 3 nanti, aku nk pastikan itu yg terakhir..*cut*

Ayways, today is my last day in Kuantan. Gtg now - nak jumpa my new fren - saying gudbye.. then nak cari few things yg As & Alang kirim.. Chiows

.....more pics pls klik at aD's Collection

7 comments:

Anonymous said...

Hi aD... why pergi kuantan time mcm ni? saya orang kuantan juga. Time mcm ni mmg musim banjir. Saya nak balik tgk ayah pun terpaksa batalkan saja.

Bab berkasih or berkawan ni, saya no comment. Tapi kadang2 org yg dtg dalam hidup kita adakalanya memang dtg dgn niat baik nak berkawan sahaja... dan setiap hadirnya org baru dalam hidup kita tu pasti ada sebabnya. Kadang2 kita perlu buka hati untuk menerima mereka seadanya. Kalau pun mereka ada hati pada kita, saya rasa, bagi saya cukup sekali saya aju yg mereka hanya kawan. Jika mereka masih nak mencuba, saya persilakan. Sb soal hati dan perasaan kita tak dapat tolak... 1000x kita cakap jgn pun jika hati dah berkenan... tak kan kemana juga.

Saya tak tahu dan saya tak mahu jadi busybody nak tahu cara perpisahan awak sampai tertutup hati, tapi saya rasa dan saya yakin... (mungkin tak adil bagi awak tp saya tetap yakin) pengalaman awak tak sehebat yang saya lalui sendiri... tapi saya masih punya hati yg sama seperti dulu, sentiasa memberi dan memafkan segala apa yg terjadi...

So,

Anonymous said...

biskut: *hehe*..sajer, bwk hati yg luka *ceh*..

btul ckp awak tu.. mmg jodoh tak kemana.. aD tak pernah tutup pintu hati ni.. it depends actually.. depends on org yg bagi 'salam'.. kalau kena pada caranya, why not kan? *ewah, berbelit pulak ayat nih*

Manis: malaysian most beautiful? *lol*.. aD dah terlebih umur la nak join such thing.

mendaki?.. dunno lah Manis. ikutkan, aD mmg takut gak kat pacat nih.. maybe its the only way utk releasekan stress nih kut.. or at least, dapat buat aD stop thinking bout her (for a while) *haha*

thanks cik Manis, u too.. take care =)

Anonymous said...

biskut: wah biskut.. byk pengalaman.. boleh belajar.. :)

aD: i pon serik nk jatuh cinta dan bercinta lagi.. sakit woo.. love hurts..

Anonymous said...

aD, seafood kat tg. lumpur mmg best!! murah2 plak tu. dulu time duduk kat site selalu pegi makan sana. buttered fry prawn dia wallaaaa... besttt sgt2.. tak try kemaman kopitiam?? most recommended place to makan2.

Anonymous said...

psychosclerosis: mak aih.. ada nama pendek tak? terbelit jari aD yg comel nih nak menaipnya..*prasan*..hehe

lily lotus: eh mustilah pegi. aD siap snap pic cafe Kemaman Kopitiam tu lagik *hehe*.. ekceli aD tak reti nak differentiate-kan rasa kopi nih.. tp, nih kali kedua aD minum kopi "kemaman".. mmg best.. not to mention lah port tg. lumpur yg kaya dgn seafood-nya..*wonder if Ganu pun se-power Kuantan..*lol*

Anonymous said...

first of all;

to sclerosis: if u willing to be teach, i am more than glad to teach u a few lesson abt life...

to aD:everything is in ur hand, dear. Jgn paksa diri. Dan jgn biar diri dipaksa untuk buat any decision. Bagi saya jika org yg dtg pada kita tu terlalu mendesak, dia bukan yg terbaik utk kita. Dia tidak cukup matang utk hidup bersama... Jika saya, kalau pun saya fall in love with someone, I will let her choose the best for herself. Jika saya perlu tunggu, saya akan sabar tunggu. Paksa, tidak sekali, cukup sekali saya luahkan rasa hati tak perlu berkali2, dan jika dia melihat yg terbaik bagi diri dia dlm diri saya...itu satu bonus. Jika tak, tak mengapa... sb cinta perlukan kematangan. Bukan setakat angan kosong...

Anonymous said...

biskut: agreed =)