Thursday, March 09, 2006

sedih

dpt call dari adik lelaki aku juz now..*sighs*.. aku sedih dengar cara dia bercakap dgn aku.. lately cara percakapan dia byk berubah.. yep, sejak my first ex revealed senget lifestyle kat family aku.. semuanya dah berubah... aku sedih.. sedih la.. *tears..tears*

dik, mana perginya mesra?.. mana hormat?...

********

...a couple of mnths ago maruah aku di jaja... aku sabar...
...i lost the second love of mylife.. aku sabar..
...hari nih? aku hilang kepercayaan dari family... sabar ke aku?... mampu ke?

can't stand diz nmore...
someone, pls hug me... tell me wut to do..
..d.a.z .. if only u knew how i feel.. deep down inside..

...*cry*...

15 comments:

Anonymous said...

try to contact via other channel but i couldn't get thru. error in opening the page....*sigh*..

try to drop an email, also error while open the page..

try to reach you from my blog, its uncertain..

how i wish i could calm u..
how i wish i could get in touch with you in a split second..
how i wish..

hanging tough ok.. whether u like it or not, awk t'paksa bersabar.. benda ni amik masa.. u don't hv to do anything..

perhaps i'm not the only one that you expect to be there by ur side rite now.. but believe me, i do care..

- d one that sent u an e-card: elephant!! -

AkuBukanPeriukApi said...

just knew about all this..nak hug rasanya jauh kot..hehehe...saya pun need some1 to hug..isk..breaking off really pissed me..

ijat said...

cik aD... froGGie's 'ere... :)

Anonymous said...

saba jer la ad....situation kiter same jer. susah nak balik kan kepercayaan family kiter biler bender mcm nih dah revealed. my ex jugak yg revealed everything dan bender tuh tak dpt i nak halang. saba jer la ye....aper kiter nak buat. dah naluri kiter mcm nih...

being cOntradicted said...

aD, i know u can do it.. :o)
apa kater, abis keje hari ni .. pegi window shopping hee...

Anonymous said...

anonymous (1):
thanks for the card.. so cute.. thanks also for the effort.. i'm touched. kadang-kadang, org yg kita harapkan tak pernah muncul sebaliknya, org luar yg lebih memahami. thanks for making my eyes wide open.. thanks awak.

donny:
teringin nk hug dia.. apakan daya, tangan tak sampai =)

FDB:
lama tak dgr berita.. awak pun, take gud care of urself.. mkn lebih sikit.. kurus sgt.

manis:
insyaAllah.. terima kasih..*hugs*

froggie:
thanks.. =)

anonymous (2):
really?..*sigh*.. tak sangka, ada jugak org senasib.. wut la derang nih kan?..

yatt:
thanks again..*grin*.. em, smlm dh pergi jenjalan times square sengsorang.. arinih tringin nk makan sate, boleh?

Aku... CikSekut said...

aD:
it's seems i'm the last one who came to your plight in this blog... *bow down + sigh*

aD, adakala tak semua yang kita inginkan dalam hidup ini kita mampu jadikannya nyata... adakala kita mengejar bayang yang kita sendiri tahu kita tak akan dapat menangkapnya. sbg manusia kita sering terlupa untuk melihat bahawa masih ada insan lain yang mungkin mampu lebih menyayangi dan memahami. lihatlah dengan mata hati aD... kita lahir ke dunia dalam keadaan bersendiri, sebelum lahir juga kita cuma satu nyawa yg bersendiri... mati kita nanti juga akan tetap bersendiri... saya bukan insan yang tahu serba serbi tentang hidup, tapi saya bercakap melalui pengalaman sendiri... hidup ini indah aD... cukup indah jika kita melihatnya sebagai indah walau sehitam mana pun pengalaman yang kita lalui.

saya tidak akan melarang aD dari menangis atau menjerit sepuas hati... saya tidak akan berkata itu salah. menangislah... menjeritlah jika itu mampu melepaskan beban di dada buat seketika. kerana kita manusia biasa yang punya rasa aD... jika sekali pun aD perlukan bahu untuk dibasahkan dengan airmta... saya rela menyerahkan dua bahu usang saya. gunakanlah sepuasnya. saya tidak akan mempersoalkan apa-apa... kerana saya juga insan biasa yang hanya ada bahu, telinga, mata, hati dan rasa sebagai harta yang termampu di kongsi bersama...

maafkan saya jika terlewat hadir di ruang bisu ini *sigh*

Aku... CikSekut said...

JIWA NAN LUKA,
Hati kecil ini terpanggil untuk berkata tentang jiwa dan rasa walau ku sedari diri ini tidak lahir menjadi manusia puitis dari segi kata apatah lagi tingkah dan laku. Memang itulah kekurangan diri. Bagiku puitis hatiku hanya layak untuk yang benar-benar berhak. Namun ada masanya tak siapa yang tahu bahawa aku lebih mengerti tentang bahasa jiwa yang cuba diperkata. Tentang derita, tentang kecewa, tentang sedih, duka dan hiba tiap kali kelam masa mengaburi diri. Bagiku, ubat paling mujarab meluput beban di dada adalah pulang kepadaNYA...ataupun, luahkan pada mereka yang mengerti. Carilah kesederhanaan dalam setiap perhubungan. Lihatlah keindahan di sebaliknya walau terlalu banyak hitam berbanding putih yang terhampar di jiwamu selama ini. Bukankah keindahan itu seringkali menenangkan?

JIWA NAN LUKA,
Tiada jiwa yang sentiasa gembira selama hidupnya. Tiada jiwa jua yang selamanya berduka. Untuk dirimu yang dilanda bahasa hitam jiwa dan rasa, tiada gunanya berlindung disebalik senyum. Menangislah jika itu ubatnya. Menjeritlah jika itu penawarnya. Untuk apa dihalang? Biarlah ia lepas bebas. Sesudahnya, lihat, bukankah hari-harimu masih seperti lazimnya. Awan masih putih bersih jadi teduh ubunmu, langit masih tetap membiru sesejuk salju, bulan dan bintang tetap indah berkerdip hiasan malam gelapmu dan sang mentari tetap bersinar menyambut pagimu. Lantas untuk apa berduka hanya kerana sekeping jiwa yang tidak dapat menjiwai jiwa dan rasa? Untuk apa berduka jika sebenarnya kita sudah miliki segalanya hanya jika kita menyedari...

JIWA NAN LUKA,
Aku tahu jiwa dan rasa adalah milik sesiapa jua. Jika putus ikatan dua jiwa, bagiku bukan salah sesiapa. Cubalah mengerti ada masanya ketentuan Ilahi itu lebih hakiki. Layakkah kita untuk mengadili? Cubalah belajar, kadangkala, tiada gunanya menunding jari, tiada guna terus saling menyakiti.

JIWA NAN LUKA,
Aku bukan pakar menilai jiwa dan rasa. Namun aku juga bukan naif dalam rentak lakonnya. Keluarlah dari kepompong iri, terbanglah dari bungkamnya benci, tutuplah pintu amarah, sucikanlah hitam hatimu. Tampalkanlah luka dengan kemaafan, dengan keinsafan. Carilah ketenangan dalam kesederhanaan.

JIWA NAN LUKA,
Tiada doa paling berharga dari diriku selain harapan moga jiwa dan rasamu bernyanyi semula. Mungkin bukan hari ini, esok atau lusa. Namun jika ketenangan yang kau cari...KETENANGANLAH yang akan menunggu di setiap jalan buntu yang terpaksa kau lalui. Aku cuma singgah seketika berbicara tentang bahasa jiwa dan rasa...agar kau mengerti hidup ini terlalu bererti untuk di persia...

*dan aku akan terus menanti seperti lazimnya*

being cOntradicted said...

aD, anytime!! :o) mlm ni arr.. heheh.. saya tunggu.

Anonymous said...

ad..ala sian u!
bawak bersbr byk2 k.
ugh.i knw its hard 4 u tp kitorg suma warga senget pon trut rasa upset skali
sian u
..dun stressed out just DOA banyak2 hopefully family u bole trima u seadanya..
duh.kesian btol!! sabar ya ad.

sidian

Anonymous said...

biskut:
i'll take note on dat.. thanks for the thought.. =)

yatt:
haii.. kalau JB tu selangkah dari KL nih, sure dah lama aD berembun tetiap malam mkn sate + ngeteh sesama.. u hv no idea how i lovess to eat sate with nasi impit..*peh*.. insyaAllah, sampai jugak aD kat sana nnt.. tungguuuu..

dian:
*sighs* ..nk buat mcm mana.. but im ok aredy.. semlm je emo-terlebih.. yelah, relation kami adik-bradik mmg rapat sgt seblm ni.. n now... guess i hv to get use to it.. sedih.. tp theres nothing i can do to fixed it.. wait n see je lah.. n' hey.. thanks.

Anonymous said...

aD:.. rOger n out heh heh... *wink*

Anonymous said...

ya...biar masa menentukan segaLanya.
sabau jelah ..+ doa. sidian

Anonymous said...

juz an advice....
dulu my partner nyer family dpt detect yg we all senget.i used to stay at her family home masa tu..i still remeber mlm tu gak i drive balik rumah sewa pasal mak dia dah mengamuk gila.but i never stop there..since than i tak stay rumah dia...her mother even call my family about the matter..u know what we both did....stay strong.jgn kuarkan sebarang comment.berlagak mcm biasa trust me as time goes by,diorg akan penat berckp.

Anonymous said...

im new to this blog but stil your blog aD really make my day, wen you r in sorrow, i feel it too..really wS to be one of your best fren. if you care, do contact me atiey308@yahoo.com. i'l be waiting a simple "hye" from you. lots of care..