Monday, April 10, 2006

salam maulidurrasul

keje.. keje..keje.. tak penahnya habis. probs ttg keje toksah cakap lah, kalau nak di-list-kan pun belum tentu muat satu entry.. perlu di buat episod.. tapi nak wat per citer pepanjang ttg keje.. aku pun jenuh nak menulis nnt.. boleh 'hang' paler nih..

last weekend, aku amik 'cuti' dari mendaki gunung - rest. yelah, baru lepas baik dari food poisoning (peristiwa pulau manukan). sedih jugak sbb tak dapat join group KHK camping kat air terjun Jerangkang, sabtu lepas. tapi taper, tak lari air terjun di kejar.. next taim pun boleh join kan.

habis kan cuti kat umah.. lepakking kat steben (really missed abg steben punya ketam koreng cili api).. pehtu spent masa shopping kat Ikea (and few other furniture shop) - cari few stuff - tp tak jumpa. ekceli 'barang' tu ada.. tapi aku tak berkenan dgn kaler dia.. so, mission failed. nampak gayanya kena cari tempat lain.. or maybe kena cari kat negeri lain..*argh*.. nih la payahnya bila terlalu cerewet.

last nite, lepak-king kat PJ. memula tu bertiga je dgn Syam & Pok Yie. tak sangka terserempak dgn Godongs yg lain.. kecoh la sedunia. yg paling tak best tu, aku sorang je pompuan. tp, so far okeh lah.. tader diskriminasi dalam Godongs.. most important, tader layanan istimewa (eventho aku nih pompuan). no manja.. no gedik.. no nothing.. (well itu yg aku nak).. tp, yang membengangkan tu, bila nama aku ditukar dgn sewenang-wenangnya.. kekejap kang nama aku jadi FuaD.. tak pun.. aDnan.. *hampeh tul*..

nway, byk mender yg kami bincang mlm tadi.. (outdoors xtvt la, haper lagi).. diz time kami dapat dua outdoor projek skaligus.

1) Camping kat air terjun Berkelah, Pahang - Kami bwk group dari opish Pok Yie
2) xpdc gunung Tahan - Kami bawak 30 ++ org group dari Prudential (tentatif)
kalau menjadi, mmg gempak arr. seronok bwk org masuk hutan nih. walaupun kena bawak ration yg berkilo-kilo beratnya, aku tak kisah.. janji org yg kami bawak tu puas hati..*cant wait*.. frankly la kan, aku bebtul enjoy dgn life aku skrg.. memenatkan.. tp puas hati.


hmm.. esok cuti maulid.. tataw nak buat apa.. nak keluar jenjalan KL.. rasa cam bosan.. sesilap aribulan, aku bantai panjat gunung Nuang lagi..*hu hu hu*.. see how la.

nk share few quotes & scene blakang tabir kat KK yg aku terlupa nak citer..

venue: Trekkers Lodge, KK, Sabah
Taim: 8.00 malam
Watak Real: Atan & Rock Kapak (mmg nama sebenar)
Pak Pacak: Aku, kak Mai, Ijai, Chua & Fazi

tok.. tok.. (bunyik pintu kena ketuk).. beberapa minit kendian, muncul Atan dgn gaya slamber meow-nya masuk dalam bilik kami..

Atan: weh, korang nak tengok ayam tak? Baik punyer barang beb.. cun..
Kak Mai
: ayam?
Aku, Ijai, Chua & Fazi
: ..*blur*...

Maka kami pun dgn dada yg berdebar-debar duk tunggu Atan yg keluar dari bilik kami mendapatkan ayam yg dimaksudkannya..

*jeng.. jeng.. jeng*

Dari luar pintu kami nampak sepasang kaki yg putih melepak (tanpa bulu – dah cukur pakai veet kut), pastu perlahan-lahan berjalan la seorang awek cun berkemban pakai towel putih yg sexy giler.. pendek btul towel tu – sampai nampak bahagian peha yg gebu dan dada yg.. *peh*.. rambut awek tu plak ditutup dgn towel kaler pink.. baru lepas mandi tuu!! Muka dia plak, ditutup dgn separuh towel pink yg melingkari kepalanya..

..*gulp*.. terpegun kitaorg skejap.. giler ko, bawak ayam masuk dlm bilik??

Masa minah tu cat walk dlm bilik kami, aku tak ingat saper yg menggatal cuba usik awek tu. Ditariknya tuala pink yg menutupi rambut awek cun tu.. *u-lala*

Sekali.. tipah tertipuk.. kami ingatkan Atan nak bawak ayam yg real.. rerupanya Rock Kapak yg nyamar jadi ayam...*bagero*.. terbahak-bahak kami dlm bilik tu.

Kak Mai sampai teruja, pegi lari kejar Rock Kapak sambil yg lelain nya melakukan adegan 18-SX (menarik kemban Rock Kapak)..

Hai.. camner lah aku boleh lupa part yg best nih.. mmg hantu btul Godongs nih.. buat lawak tak hengat..

...aik? da nak abes lunch hour?.. wokey lah.. keje dah memanggil-manggil tu.. *permisi*

No comments: