Thursday, July 06, 2006

apa di atas?

naper ek, bila kita demam, kita tend to be sOoo manja & ngengada?.. since i hv nobody to 'manja' with, maka terpaksalah melayan kerenah sendrik. e.g., cam semlm, tekak nih ngengada nak pekena sup (sup kan elok utk org demam). kalau taim ada partner dulu, boleh la aku main order je nak mkn apa per pun.. semua siap terhidang.. laaa nih, sendrik mau ingat la dey.

disebabkan nak cari sup yg power & kaw-kaw nyer (maksud aku, selain sup kedai mamak), aku pun kontek la ayu d`tokei sup. pemily dia run bisnes sup kat wangsa maju. yep, mmg jauh tempat tu tp, nk jaga hati 'anak tekak', aku gagah kan pi carik kedai sup nih.

lepas tiga pat kali pusing tempat yg sama, jumpa gak akhirnya.. order air limau kasturi suam ngan sup haperntah ayu served.. (sup gearbox ke yuu? tader bentuk gear pun). ayu wuz quite bz mlm td. ramai gak customer dtg. eniwei, masa tgh pekena sup, wan dtg join. borak ttg next outdoor trip (topik yg biasa dibincangkan bila lepak dgn be-budak 'luar pintu' nih)

dekat nk kul 10 mlm dpt call dari adik lelaki aku. he wuz at d nearby restaurant. aku suruh dia dtg kat kedai ayu. mood dia cam tak brp ok masa kitaorg jumpa. pelik jugak. tak sempat borak pjg. he didnt even look at me while we talk then dia ce-cepat kiss de-dua pipi aku pastu terus pegi without saying a words. i wuz kinda blurred. called dia & tanya kenapa.. katanya, dia nampak aku since aku step in kedai ayu lagi.. since aku tahu tempat tu dekat dgn rumah dia jd dia expected aku akan call ajak jumpa (which i dont coz condition aku agak teruk dan aku tanak dia or any of my family members tau aku tak sihat).. wuts hurt d most is bila dia ckp, aku tak penting kan dia.. maNn, rasa cam ada batu besar hempuk kepala nih... oh, brother if u only u knew how much u and our family mean to me!..

call adik lelaki aku yg no. 2.. told him wut had happened. dia pun cam terkejut coz adik aku yg no. 3 nih bukan la jenis yg suka merajuk. nk sedapkan hati sendiri, kitaorg assumed maybe dia stress dgn problem sendiri dan mungkin taim tu dia perlukan aku tp aku tak bagi full attention kat dia.. *sigh*.. will try to call him again today. hopefully, hes ok.

ahh.. werk.. werk.. werk..


Mengapa kanta ini masih berkaca
Sedangku telah pun terima di dalam redha
Segala kepahitan
Pengalaman menjadi penawar
Mengejar impi ke pintu Syurga
Duhai bonda
Bilakah akan ku kecapi kasturi
Penebus maruah
Dan semangat lama
Mengapa sinar neon dan gedung indah
Kotaraya yang menjanjikan sejuta rasa
Sejuta harumanKini menjadi penjara jiwa
Ku yang merindukan ketenangan
Duhai bonda
Hari-hariku kini berlalu
Bagaikan bahtera
Tanpa layar dan kemudi
Bonda
Akhirnya terbongkar jua rahsia
Tangisan dan gurindam
Keramat kasih sayangmu

8 comments:

Anonymous said...

em, cik aD kite ni kuat keje sangat kot. dats y asek jatuh sakit, asek minum hot lemon tea, asek crossing finger.. hehe. BTW, aD..you should really take care of yourself. kite jaga diri kite cz tak nak orang yg sayangkan kite risau. but klu benda dah nak jadik, nak wat camne kan? its true. sakit penghapus dosa2 kecil. so, be tough k aD? =)

Anonymous said...

ray:
ey taderla.. nih baru pes taim aD demam tau dlm tempoh hampir setengah taun nih.. insyaAllah, pasnih aD akan aktif bersukan.. panjat gunung every wiken.. baru badan sihat.. hehhehe.. eniwei, thanks ey. aD faham.. ai ai chief.. *wink*

Anonymous said...

cik aD
tuko lah layout
layout awak nih samalah ngan dia nih..
http://tiaraayzan.blogspot.com/
hehe..;)

Anonymous said...

tukang tengok:
rasanya bukan dia sorang je.. ramai lg kut.. but dats ok janji cerita kami berbeza.. *smiles*

Anonymous said...

memanglah berbeza giler..
haru kalao sama weh..
haha

Anonymous said...

hey, aD! im not your chief tau. just a fren, who want you to be happy... *lots of wink, wink, wink* hehe

Anonymous said...

ray:
thanks Ray.. wish u d same also.. *cheers*

Anonymous said...

Cheers to you to, sweet lady...