Tuesday, December 12, 2006

motivasi diri

arrived KL kul 6.00 pagi. memacam hal jadi mlm tadi. bas rosak la.. bas pancit la.. ntah baper kali benti pun aku tataw. penat sampai tader masa nk amik port hal lain. aku bantai membuta sepjg jalan. ekceli aku duk risaukan yanie. dia called. taim tu aku still kat Cameron lagik. tak sempat nak tanya lebih, bateri hp trus flat. ampeh tul.

masuk je umah, tak sempat letak haversack, aku trus tanya dia pasal mlm td. dia senyap je. pastu tetiba je tarik tangan aku masuk bilik (coz kat ruang tamu tu ada ain & syuk - maybe dia nk privasi kut). dlm bilik, dia nangis.. *sigh*.. hai laa adik aku yg sorang nih pun. manjang sedih je. awal lagi aku dh agak, sure gaduh dgn bakal tunang dia laa tu.. *arghh*..

tak pepasal pagi nih aku jadi kaunselor sekejap. memula tu hangin gak la. bengang kat bakal tunang dia yg duk tukar-tukar tarikh utk bertunang.. plus.. bengang kat yanie coz lembik sangat. pantang btul aku tgk pompuan jadi "lembik" sebab "cinta" nih.

bagi aku la, apa ada hal kalau org lelaki tu perlekehkan kita. say babai je lah. bukan dia sorang lelaki dlm me'sia nih. nak setia sangat persall? tp, bila pikir balik, aku tak boleh paksa yanie ikut 'rentak' aku. yelah, aku jenis keras hati.. yanie, lemah lembut orgnya. jauh beza tu.

aku panggil dia duk sebelah aku (kesian plak tgk dia tersedu-sedu atas lantai). cakap kat dia apa per patut. suh dia kosentret more on masa depan. ajar dia camner nk kuatkan hati kalau ada mender yg tak baik bakal terjadi dlm relation dia dgn khairil. apa kater org, jgn duk bwh tempurung.. bukannya tempurung tu boleh cover hujan. guna payung kan senang..

last, aku peluk dia.. hm, kesian adik aku. rasa nak je aku bagi penyepak kat si khairil nih.. *sabo*..

pagi nih mood aku down giler kat opis. depresi sungguh. dgn tido tak cukup.. penat turun gunung tak abis lagik. lunch hour, aku spent kat lounge room - membuta.

kul 2.30 ptg ada discussion dgn DO. bincang pasal traning program utk RHB. esok kena ettend meeting kat RHB tower. harap semuanya ok utk esok.

dan esok jugak, aku kena start siapkan budget utk our august project. main target for venue: Awana.. Equatorial dh tak boleh nk count on. demand sangat. walhal byk facilities yg derang tak dapat sediakan. bayangkan lah kalau nak guna mesin photostat pun kena lease dgn supplier luar, apa kejadahnya. pastu, bukannya tau nak amik hati organizer. bukannya derang tataw sepanjang kat sana aku bz ngalahkan gaban. sampai nk makan pun tak sempat. apa la salahnya kalau provide room service or asingkan meals utk aku. bukannya gamai pun. aku sorang je. nih, setiap kali nk makan, aku kena order sendrik kat coffeehouse. charge ke bilik. tau-tau, taim check out, separuh nyawa nk membayar bill. bikin panas hati je. kali nih mls nak kasi can kat Equatorial. baik amik Awana. derang layan aku cam tatang minyak angin.. digosok-gosoknya.. berangin je.. sejuk je hati nih.. *chuckles*

hm, tgk la nnt. camner pun nak kena compare gak quotation dedua hotel nih.. we'll see.

eh, seee.. kejap je mood aku dh ok. kenkadang tu, bila sumer org buat aku down, satu mender je buleh buat aku "form" - keje. pikir pasal keje.. lupa sekejap serabut kepala nih.

2 comments:

Anonymous said...

banyakkan sabar syg

Anonymous said...

thanks baby *hugs*