Friday, April 06, 2007

cerita lara

lately, cemacam masalah yg dtg. masalah yg dh dijangka. masalah yg akan selesai. tapi amik masa sikit lah. sebulan dua ke.

pressure aku dibuatnya.

camner pun, emo kena maintain. kang kalau buat muka risau, sure adik-adik aku perasan. hm.. sabar je lah. dugaan kali nih bersifat sementara. datang pun atas sebab yg kukuh. so, aku kena terima dgn redha. berdoa je lah. insyaAllah.

lewat mlm semlm aku pegi lawat H. ikutkan, aku mmg dh tak larat sgt nak ke Cheras. kenangkan janji dan tahap keperihatinan yg melampau dlm diri nih, aku gagahkan jugak. sempat tapaukan nasik goreng kampung dgn air laici peberet dia. masakkk sgt aku dgn H nih. sure dia belum makan sepanjang hari. degil sangat nak telan nasik taim sakit-sakit camnih.

dekat kul 10 lebih aku sampai sana. sempat gak jumpa Yati - hosmet dia. nih first taim aku kenal Yati. baik budaknya. sib baik dia cuti arinih. at least ada jugak lah org yg temankan H. setakat nih takde apa yg berubah dkt H. demam still tak ok lagi. badan pun lemah sgt.

berjaya jugak aku paksa H makan. siap bersuap lagi. manja laa sgt. perangai tak berubah langsung. mcm dulu-dulu jugak. tapi tak sampai separuh pun luaknya nasik tu. takper lah. janji dapat alas perut.

tak lama aku lepak kat umah H. dlm kul 11 lebih aku balik. janji nak jenguk dia lagi.

sebenarnya mlm nih aku kena gerak ke Tg Malim. ada ekspidisi ke Gunung Lebah. gerak lewat sikit taper kut. lagipun start mendaki kul 7.00 pagi esok. lepas lawat H nanti aku gerak lah. insyaAllah sempat.

so, esok aku masuk hutan - masa utk rehatkan minda. sarat sgt dah nih.

...biar alam bersatu dgn aku!.. *chewah*

.......

nk jumpa Nazry & adik aku, Amir jap lagi. harap separuh dari beban yg terpikul kat bahu aku nih hilang. walaupun utk sementara, aku berharap sgt. at least, aku still ada masa nak selesaikan yg lain.

hm, berkias fansuri btul entry aku hari nih. lantak ar.

No comments: