Friday, July 06, 2007

sekeping hati dibawa berlari

mlm tadi.. eh mlm tadi ke? mlm rituh dapat call dari Mat Saiko. dia tanya sama ada aku kompem ke nak join dia pegi xpdc gunung Gerah. kata dia, kalau kompem, dia nak belikan tiket tren sesiap. ekceli aku belum dapatkan kata putus dari Mamoru~kun. tapi lantak arr. aku terus cakap aku konpem. siap suruh belikan tiket utk Mamoru sekali (tho aku tataw Mamoru nak ikut atau tak).

harap Mamoru faham. keinginan aku utk outdoor nih dah tak terucap lagi dah. perlu sangat utk aku masuk hutan. esp lepas settle projek Ogos nnt. lama-lama duduk dalam hutan batu nih buat otak aku tepu.. merapu.

pagi nih check line up Gerah yg Mat Saiko bagi. wahh ada lebih 20 org yg nak pegi trip nih. rata-rata yg pegi tu semua aku kenal. meriah lah. boleh lah trekking sambil berdansa salsa.

Gunung Gerah 2103m (6898ft). as per tentatif program, trip nih amik masa 4 hari 3 malam. kami dijadualkan bertolak naik ketapi dari KL ke Sg. Siput Perak pada mlm 30 Ogos dan tiba di KL semula pada pagi 4 Sept. Gunung Gerah nih terletak di banjaran Titiwangsa. since aku selalu join xpdc kat banjaran nih, insyaAllah tak ada masalah sgt. tapi mcm biasa lah, lain gunung lain cabaran dia (yg ni aku faham sesangat).

sebut pasal banjaran, rasanya aku dah takluk hampir kesemua banjaran yg terdapat kat Me'sia nih. pehh cam tak sangka pulak. satu pencapaian peribadi yg agak cemerlang.

  1. Banjaran Titiwangsa (gunung Yong Belar, Yong Yap, Tok Nenek, etc)
  2. Banjaran Bintang (barisan 4 gunung Bintang, Ulu Jerneh, Bubu)
  3. Banjaran Crocker (gunung Kinabalu)
  4. Banjaran Kledang (gunung peninjau)
  5. Banjaran Tahan (gunung Tahan) Yang nih belum sampai lagi.

tu je lah senarai banjaran yg aku tau. kalau ada yg aku terlupa nak list kan, inform lah nahh. maklum, aku nyer score geografi dari form 1 dulu mmg teruk. dan kalau boleh aku nak jejakkan kaki kat sumer banjaran yg ada dlm Me'sia nih, insyaAllah.

keje semakin banyak sekarang nih. eleh mcm la sebelum nih tak banyak kan? projek utk Ogos nih dah dekat. bagus lah. lagi cepat habis lagi baik. banyak mender lagi yg nak kena kosentret. show cause letter utk DA dah siap. sumer documentation pun dah ready. o did I mention abt our co. nk saman DA? yep, its a sad thing to do but w.t.h he deserve it. tiga kali dia susahkan aku plus sekali dia pertikaikan kredibiliti aku. so dats it.

bulan depan, outstation seminggu. tak pegi jauh pun tapi aku mmg look forward to it. sbb there might be a possibility that this will be the last project I handle for Harvard. nak tukar keje baru <<--- eleh, ntah berapa kali aku cakap camnih. tapi tak penahnya hantar cv kat kompeni lain kan. camner tu?.. *sigh*.. ok.. ok.. pasnih aku start hantar lah cv tu.

malam tadi, aku tak lena lagi. sesekejap kang terjaga. bila dah bangun tu, aku gi check adik-adik. tengok derang sumer still berjaga. yg tengok tibi nya.. yang surf internet nya..

semalam, tak sempat nak jenguk H. tried call dia. masuk voice mail pulak. call Mak H pun tak dapat. pagi nih nak tanak aku call jugak salah seorg dari mak saudara H. kata macik tu, condition H masih tak berubah. hm.. risau.

p/s: awak.. cepat sembuh. kuatkan semangat. semua org sayangkan awak!

No comments: