Wednesday, August 15, 2007

smile baby smile

Akhirnya.. boleh lah bersenang lenang sementara tunggu paperwork seterusnya sampai ke meja aku.

Sepanjang minggu lepas mmg lngsung takder masa nak update (ekceli ada, tapi byk mender nak kena focus. blogging nih bebila pun boleh buat ye tak?). Plan jogging utk kurangkan kalori berlebihan yg aku amik masa kat hotel tu pun tak kesampaian (abes lah nak mendaki nnt). Malam-malam terakhir aku kat sana juz spent dgn melingkar kat dalam bilik sambil tekan-tekan remote tv. Dah takde xtvt baru nak dibuat. Dah abis ceruk rantau hotel tu aku jelajah. Bosan dah tengok entertainment yg sama setiap malam. Perasan tak kebanyakan 5 star hotel just provide layanan untuk weekend customer je - rotating menu, event / function, decoration, performance, entertainment almost totally sama. Meaning, kalau customer tu datang untuk dua tiga hari, maybe derang rasa hotel tu best, extraordinary, unexpected, memacam lagi lah. Tapi cuba stay kat situ untuk seminggu. Confirm jelak. That is one of the reason why kebanyakan hotel-hotel nih tak boleh nak boost. Derang kurang bagi perhatian kat customer yg stay kat hotel derang utk jangka panjang. Takder variety.

Weekend last aku kat sana, adik-adik aku datang. Aku yg suruh sebenarnya. Beberapa hari sebelum tu aku ada arrange family vacation utk derang. Luckily, aku manage dapatkan 10 tiket untuk 'All Park' (outdoor + indoor) games kat Genting. Costing untuk tiket tu jer lebih RM 700 (including 20 skyway tickets) tapi believe it or not sumernya foc. Tu tak termasuk accomodations & meals (which is also foc) Best kan bila kuasa untuk menentukan apa yg kita nak berada di hujung jari. All you have to do is 'petik' jer.. hik. But of course lah kuasa tu bukan untuk selamanya. Ada certain masa, kita boleh guna tapi kalau selalu tu dah dikira salah guna.

It wuz indeed a very enjoyable weekend for me and the siblings. Hilang sumer penat keje / stress bila tengok kegembiraan orang tersayang. Ekceli, the siblings dah naik ke puncak genting untuk main games hari sabtu. Tapi disebabkan still ada tiket yg berlebihan (nasib baik aku tak request tiket lebih kalau tak membazir), derang decided untuk naik lagi pagi Ahad (kali nih dengan aku sekali).

Well, walau pun games kat atas tu takde perubahan sangat, still aku rasa enjoy jugak lah. Space shot tu kira masih boleh mengecutkan jantung dan perut aku nih. Kesian my baby-sis.. nangis masa mender alah tu turun naik. Fobia terus dia.. haha. Aku just try few games je. Tak larat.

Balik dari Genting, aku terus ke Melaka. Dua hari cuti. Hari nih baru masuk keje.. mood pun still dalam selimut.. *yawn*

Note: Ada 2 mender besar nak jadi. No, no, no bukan pasal aku nak kahwin. Mender lain. Quite important. Tapi tak boleh state kat sini. My main concern is, mcm mana aku nak deal dgn mender nih. There's a few choices. Tapi none of it boleh dibuat dgn cara yg baik. Confirm meletup in the process. Yang aku tau ending mender mmg perfect tak kira solution mana yg aku guna. Cuma tu lah.. mcm mana ek, nak elakkan letupan-letupan dynamites di pertengahan proses? Apa pun kita usaha dan tawakkal je lah. Sebagai kakak, aku akan buat yg terbaik untuk semua adik-adik aku. InsyaAllah.

No comments: