Friday, December 14, 2007

Kelam kabut

Alhamdullilah, court case pasal aku belasah budak pengkid tu dah ditutup secara rasminya semlm. Lawyer cakap, kalau budak pengkid tu tak puas hati dan berhajat nak buka kes tu balik, dia akan berhadapan dgn kes dia mencuri & membelasah adik aku - which is, kompem sampai mati pun dia takkan berani bersuara punya.

Adik pompuan aku orang yg paling gumbira sekali. Dari dulu lagi dia duk risaukan aku. Yelah, pasal dia, aku pecah tradisi belasah orang. Sampai masuk court ngko - ala artis gitu. Apa pun, syukurlah semua dah selesai.

Semlm aku jumpa H. In case kalau aku tak penah cerita, H turut terbabit secara tak langsung dalam kes court nih, sebab dia berada di tempat kejadian masa aku belasah budak pengkid tu. Anyways, dia berada kat situ pun atas kerelaan sendiri. Tak boleh lah nak salahkan aku bulat-bulat. Kira ok lah tu sebab lawyer fees dia pun aku yg bayarkan.

H semakin sihat. Syukurlah. Harap itu kali terakhir aku jumpa dia. Kes nih pun dah selesai, jadi dia dah takde apa-apa urusan dgn aku lagi. Fullstop. Kalau dia tergerak nak datang Melaka masa wedding aku nanti, aku takde masalah. Tapi, better dont sebab setiap kali dia nak berbaik dgn aku, setiap kali tu jugak aku terheret ke dalam masalah peribadi dia yang seterusnya jadi masalah aku. Cthnya, kes Princess ITBK & konco-konco nya. Nak menolong dia punya pasal, sampai aku yg tak berkaitan nih terpaksa bergaduh bertegang urat tekak dgn Princess ITBK. Soal siapa salah tu wallahualam. H burukkan Princess ITBK, yang si ITBK pun burukkan H. Macam dah jadi adat dalam dunia PLU nih asal gaduh / broke off, mula lah memasing kutuk gila babi ex-sendiri. Expose kat blog tentang perangai ex dia macam tu, macam ni. Keluar segala ayat 18 SX. Konon diri tu sorang je lah tak bersalah, dianiaya, innoncence.. cheittt.

Btw, dengar cerita Princess ITBK sekarang nih dah kahwin. Rupanya dalam masa dia syiok bercinta dgn H, dia duk rancak buat persiapan perkahwinan dgn bapa kepada anak luar nikah dia.. ahahah, orang macam nih pun ada ek. Kena sangat lah tu (ops tak baik gelakkan orang). Anyways, baguslah Princess ITBK nih dah kawen. Tapi beringat lah sikit ye cik adik, dah jadi bini orang tu jangan nak menggedik cari pengkid. Layan laki tu bebaik.

Alright enough with diz two. Wish I dont have to write their names in here anymore unless derang nih mendatangkan kemurkaan di hati beta (cewahh).

Ok, now sesi mengeluh kesah pasal persiapan untuk wedding aku pulak. Aku tengah risau nih. Banyak yang tak prepare lagi.
  • Kad belum pi hantar kedai - walhal, layout dah berkurun aku siapkan, tinggal nak suruh orang kedai tu print je.
  • Baju nikah belum berhantor pi jahit - walhal kain dah berbulan dipilih.
  • Bunga manggar - arituh, aku suruh bapak rautkan lidi. Aku nak buat sendiri bunga manggar nih sebab bunga manggar yg dijual siap kat kedai semuanya pendek-pendek dan tak memuaskan hati - maklumlah, aku kan cerewet sikit.
  • Gelang belum dibeli lagik - Oh, kitaorang (aku & Mamoru) memang cari gelang sesama. Maklum lah, Mamoru anak yatim piatu. Urusan perkahwinan nih aku dgn dia lah yg uruskan. Bunyik macam sedih kan? (memanglah), tapi bonus untuk aku sebab tak perlu lalui hidup ber-mertua nih - Mamoru dah setuju tanak belikan cincin masa upacara (upacara??) batalkan air sembahyang. Akak dah ada dua bentuk cincin dik nonn. Kang tambah lagi satu, ghuper anak mami lak jari aku nanti - sarat dgn cincin. Gelang idea yg paling baik. Senang nak dipakaikan. Kalau rantai kang, jenuh lah pulak aku nak tertunduk-tunduk hulur leher.. rosak rambut palsu akak nanti (kalau pakai rambut palsu lahh). Anw, sebut pasal batalkan air sembahyang nih, aku harap sangat wudhu aku tak terbatal during makeup session yg tentunya amik masa agak lama nanti. Buatnya aku terkentut.. penat je Mamoru sentuh jari aku.. hehe.

Apa lagi yang tak siap ek? Rasanya tu je kut.. Aik tadi yer-yer macam banyak yang tak siap.. *garuk paler*.. Oh yer,

  • Kursus kawen - astaga.. aku belum pegi lagi..
  • Amik darah untuk cek HIV pun tak buat lagi.. aiyoo.. tu lah asyik fikir nak masuk hutan je sampai perkara penting camnih pun boleh terlupa.

Gasakkk..

Ada satu mender lagi yg aku duk fikir sekarang nih. Pasal souvenir untuk tetamu. Korang rasa perlu ke? Honestly lah kan, dalam list guest aku, takde yang special. Kalau ada pun, DO, DR dan boss aku yg lelain (yang boleh dikira dgn jari). My big boss, TS tak mungkin datang. Takkan dia nak jejak kat umah kampung aku kut. Lain lah kalau aku kaya-raya buat mejelis kat dewan, baru lah tersembul muka dia. Jadi, berbalik pada persoalan aku tadi, perlu ke aku siapkan souvenir nih? Bukan apa, cuba bayangkan kalau aku dah siapkan souvenir berkotak-kotak untuk di bagi pada tetamu yang tertentu, masalahnya kat sini, siapa pulak yg aku nak lantik untuk mengenalpasti dan mem-bagi souvenir kat tetamu tu? Takkan aku yang tengah bersanding atas pelamin nih nak tuding jari sini-sana mengarah supaya barang tu di bagi pada orang tu / orang nih ???? Gilo? Koser tau. Aku takde masa nak fikir mender tak perlu macam nih. Aku juz nak pose chantek je hari tu nanti ok!

Dengan ini, aku tanpa perlu mengambil kira pendapat sesiapa, meletak tepi dulu bab nak beli souvenir nih dari buku budget planner aku yg comel tu.. sehinggalah ada sesiapa yg mampu mengubah pendapat aku tentang mender nih atau sehingga aku jumpa souvenir yang aku rasa sesuai dan mampu menaikkan nafsu membeli nya.. hua hua hua.

Esok aku balik Melaka lagi. Kali nih, Mamoru pun ikut sama. Banyak mender nak dibincangkan nih. Memintak, jangan lah bapak tanya pasal kursus kahwin. Memang kena bebel kalau dia tau kami tak pegi lagi.. hik.

No comments: