KENGKAWAN

Wednesday, March 26, 2008

Nak cari keje baru

Bahang-bahang kebosanan dah mula melanda nampaknya. Bukan bosan apa, pasal keje nih hah. Passion yg aku rasa untuk buat keje satu ketika dulu dah takde. Dah tukau jadi rasa malas-semalasnyaaaa.

Risau aku.

Aku tak suka lah jadi macam nih. Rasa macam tak ikhlas je bila berkerja. Bahaya woo bila dah babitkan bab ikhlas tak ikhlas nih.

Aku perlukan kerja baru secepat mungkin. Kerja yg sedia ada (read as: gaji), tak cukup untuk aku berjoli katak tampung perbelanjaan family (esp yuran belajar adik-adik). Tahun depan, sorang lagi adik aku nak masuk universiti (insyaAllah).. boleh pengsan kalau tetiap bulan poket aku 'sakit' manjang. Sorang je yuran dah ribu raban ok.. tuu belum masuk duit belanja lagi. Nasib baik lah tinggal 3 orang je yg masih belajar. Nak harap Mamoru? Dia memang laju je nak menolong. Duit belanja bulanan adik aku pun dia rajin menghulur. Sangat pemurah dia tu. Tapi takkan lah aku nak letak beban kat bahu dia pulak. Konsider lah sikit. Tanggungjawab dia hanya ke atas aku je. Bukan semua adik-beradik aku.

Aku paling tak suka bila terlambat bayar yuran semester / sekolah adik-adik aku. Malu ok. Aku faham sangat apa adik aku rasa kalau aku lewat bayar yuran derang. Dulu aku pun penah rasa camtu masa sekolah dulu. Rasa malu sangat bila cikgu tegur yuran kita sorang je yg belum bayar lagi. Aku tanak adik aku rasa mender yg sama.

Doakan lah aku cecepat dapat keje lain yer kengkawan.

Disebabkan mood tak berapa ok pagi nih. Meh sini aku lepaskan geram dgn maki orang:

Oiii.. kat Thailand nunn, kalau orang yg menghina Raja nih, boleh dituduh melakukan jenayah. Kalau sabit kesalahan, boleh dihukum penjara sampai 15 tahun. Kat sini.. camno lak? Ke nak buat bodo jer.

Ops.. kemain lagik aku nih kan. Kena saman kang baru tau.. hehe (err apa kaitan problem aku dgn politik hampeh nih? Ohh.. takde kaitan ok. Sila abaikan)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...