Monday, May 12, 2008

Mamoru merajuk?

Wiken kali nih penuh dengan janji-janji manis je.. hehehe.

Plan asal nak balik Kuala Selangor tak menjadi, konon nak tukar dgn plan nak mendaki gunung Datuk.. tapi.. punnnnnn tak jadi jugak. Melepak kat rumah je lah jawabnya.Kesian Wan, punya lah eksaited member tu bila aku & Mamoru sms nak join xpdc dia petang Sabtu aritu. Sekalikk.. shopping punya shopping, pukul 5.00 petang, kami masih ada kat Nilai 3. Barang yg nak dishopping pulak tak abis cari lagik. Terpaksa lah batalkan hasrat nak mendaki gunung.. huhuhu.. cedih ok. Dengar citer, Eyta & the gang pun join trip tu.

Sory lah pada encik Wan. Kitaorang tak boleh nak balik awal. Kehadiran Mamoru amat diperlukan di Nilai 3.. sebab dia pandai tawar harga.. hehehehe. Betul tau, Mamoru sangat pandai tawar-menawar nih. Aku yg pompuan nih pun tak boleh celen. Banyak barang yg kami beli kat sana. Sampai ke malam pun tak habis shopping. Dari Nilai 3 terus straight pegi Sogo (over kan??). Punya lah banyak membeli. Tapi bukan sendiri punya.. untuk adik no.3 & wife dia. Untuk aku, Mamoru belikan sepasang kain untuk dibuat kebaya & kemeja untuk pakai gi keje.

Mamoru nih kan, ada satu perangai yg sangat sensitif. Dia cepat kesian.. hehehe. Contohnya aritu, asal aku belek je satu-satu barang, dia terus sensenyap amik barang tu bubuh dalam troli / bawak gi kaunter. Tau-tau penuh je troli / kaunter dgn bebarang yg kita belek. Heart attack tau. Bila ditanya, dia cakap, tak sampai hati bila tengok aku duk telek-telek barang tapi tak beli. Camtu sekali kan kesiannya dia kat wife dia nih. Comel kan?

Bila jadi camtu, aku pulak sensenyap buang / letak bebarang tu kat tempat asal. Yelah, kut yer pun aku berkenan kat bebarang tu, takde lah sampai semuanya aku nak sekaligus. Sekali aku silap daaa.. ingatkan Mamoru main angkut je bebarang amik, dia ingatttttt ok! Sangat tajam kuat daya ingatan dia.

Terus merajuk dia bila dapat tau aku tinggalkan bebarang yg aku berkenan tu. Dia siap masuk bilik nih duduk sengsorang ngadap laptop.. huhuhuhu. Derhaka kah akak, dik nonn? Tapi aku pelik lah.. aku yg berkenan kat barang tu, naper dia yg merajuk?? aiyoo..

Tapi dun wury, aku sangat pandai memujuk.. ehem. Mamoru punya style merajuk sangat simple. Cakap 'sory' sambil gedik-gedik kan badan je dah cukup.. hehehe. Terus boleh gelak-gelak seperti biasa.

Nih gambar pukul 1.30 pagi tadi. Memasing masih mampu bergedik selepas penat buat karipap.. yerr, anda tak silap baca ok. Mamoru sangat rajin tolong aku buat karipap..

No comments: