KENGKAWAN

Monday, June 16, 2008

Menjala talapia

Wiken semlm, ayah ajak pegi tengok tapak semaian ladang jagung dia yg baru - kat area Brisu. Beria nih ayah mengajak. Tak sabar dia nak tunjuk betapa luasnya kawasan tanaman jagung yg baru tu. Aku & Mamoru pun haper lagi.. layannnn..

Memula sampai kat surau lama a.k.a pondok kat tepi kawasan ladang jagung tu, memang aku terkejut habis. Lawaa sangat view kat situ. Penuh dengan dusun buah-buahan. Semua pokok tengah berbuah pulak tu.. tunggu nak masak je. Heaven ok!

Bebtul kat tepi pondok port kami lepak-lepak, ada tiga / empat kolam ikan. Tak tunggu lama, terusss je pegi menjala. Banyak ok, ikan kat dalam kolam tu.


Cantik tau view kat kolam nih.. siap ada pelantar lagi.



My cik abang tengah cuci tangan.. nampak tak daun teratai tu?.. comeiii..

Bapak tengah menebar jala



Incik Mamoru pun nak mencuba jugak..

Boleh tahan gak ikan talapia yg ayah dapat.. besar tapak tangan


Tak tunggu lama.. kat pondok tu jugak kami kerjakan ikan tu. Nih hasil masakkan Aunt Shi - talapia goreng bersambal.. fuhhhhh..



Nih pulak hasil air tangan aku.. hehehehe.. talapia bakar beb! melelehhhhh..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...