Tuesday, July 08, 2008

First day in class

Hari pertama aku masuk kelas.. Perasaan? Agak nervous dalam eksaited. Boleh gitu? Hehehe, hari pertama, biasalah.

First class untuk aku, Business Ethic & Corporate Governance. Ada dalam 20 ++ student dalam kelas aku. Tak start apa pun lagi. Dr C ajak buat suai kenal.

Masa memula Dr C bagi arahan suruh kami cari partner untuk proses suai kenal, dia dah cakap dgn jelas tak bagi kami pilih student yg duduk sebelah menyebelah. Aku pun bangun ler cari member lain. Tapi kawan baru kat sebelah meja aku (pompuan) insisted nak berpartner dgn aku. Sudahnya, Dr C tegur suruh kami tukar partner lain.. aduss.

Last-last pompuan tu dapat cari partner lain, aku gakkkk yg kesaorangan.. huhuhu. Dr C panggil aku duduk depan meja dia. Kata dia, since aku takde partner, dia ajak aku buat suai kenal dgn dia je. Walawei.. peluang baik nih.

Maka berborak lah kami.. tanya itu ini segala. Dalam berborak tu sempat aku tanya tentang subjek yg dia ajar tu. Dr C terkejut bila dengar aku nih student baru. Katanya, dia tak galakkan student baru amik subjek BECG nih. Kata dia lagi, subjek nih lebih sesuai kalau aku amik masa tahun kedua nanti.. Tapi, katanya lagi, kalau aku nak teruskan jugak kelas nih, terpulang pada aku lah.. adoiyaii. Nampak gaya, baik aku ikut advise Dr C. Dia dah lebih 13 tahun mengajar subjek tu, so dia sure ada 'alasan' yg terbaik kenapa dia buat suggestion macam tu. Pasnih nak kena pegi 'drop' subjek nih lah nampaknya...

Habis je masa yg diberikan, kami duduk balik kat tempat memasing. Masa untuk memperkenalkan kawan yg kita interbiu sekejap tadi pulak. Guess siapa yg kena start bercakap dulu.. hahahahaha.. aku ler tu. Dah nama aku interbiu pensyarah, ye tak? Vangga jugak lah.. hehe.

Member kat sebelah aku siap cakap, best lah aku dapat berkenalan dgn Dr C dgn lebih dekat. Best hangguk dia.. kalau tak pasal dia, konpem aku dapat cari partner awal-awal.. huhh, marah tau. Tapi ada gak betulnya cakap dia. Ada kelebihan bila lecture kenal muka kita nih..

Masa sesi suai kenal berlangsung, memacam mender kelakar jadi. Part yg aku rasa lucu yg amat masa sorang amoi nih perkenalkan diri. Dia sebenarnya tersilap kelas. Tapi dia bangun gak lah perkenalkan diri. Haii.. memacamm kan?

Pukul 7.30 malam, kelas abis. Awal kan.. minggu first, biasala tu. Pasnih, konpem 9.30 sharp baru abis. Merana!

Nih barang yg aku dapat tadi. Ekceli student lain semua dah dapat awal-awal lagik bebarang nih.. aku je yg ketinggalan hehehe..


Pen & Baju kaler merah.. Baju nih saiz S, tapi still besar bagi ok. Aku bagi Mamoru pakai je lah



Folder, Beg & Note pad biru

Oh.. hari nih genap 5 bulan perkahwinan aku & Mamoru.. hepi 5th monthsary b! Sayanngggg sangat!

2 comments:

sky said...

tahniah ad atas :

* ulangbulan perkahwinan.. pejam celik je dah 5 bulan kan.. so, mcm mana so far? sure seronok.. ada partner yg kongsi minat.

* masuk kelas. harapnya semuanyaberjalan dgn lancar yer. bestkan masuk sekolah balik.

Anonymous said...

is, tenkiu2. tu lah sekejap je dah 5bulan.. tak sabar nak tunggu hari / bulan / tahun seterusnya.. hehehe