Thursday, August 28, 2008

Tgh prepare costing

Busy arinih. NO.. bukan busy buat keje, tapi busy buat bajet & costing untuk XPDC Kinabalu.. huhuhu.

Draf dah siap!! Penat aku telipon 3 buah tempat kat KK berkenaan dgn kos untuk accomodation, transport, permit, insuran, guide.. segala.

Alhamdullilah, tak banyak beza dalam kos compare masa aku pegi 2 tahun dulu. Well of course lah rate kat Kinabalu semakin meningkat, tapi masih boleh manage lagi. Memula aritu, takut jugak nak buat bajet nih. Sebab ada orang kata kos mendaki gunung Kinabalu naik berganda-ganda sampai membunuh mahalnya. Tapi bila aku check sendiri baru-baru nih, dan selepas amik kira semua kos (KL - Kinabalu - KL), takde lah banyak pun naiknya.. huhuhu.. auta je lebih semuanya tu. Suka bikin gempak je tau bebudak nih.

Untuk trip nih, aku ada buat 2 plan untuk bajet. Beza antara 2 plan nih agak impressive.. *wink! Tapi tak boleh laa nak reveal kat sini lagi. Booking pun belum confirm maa. SSL belum buka booking untuk next year. Minggu depan baru boleh start book accomodation.

Bila fikirkan balik, rasa seram pulak nak open invitation untuk trip Kinabalu kat sini, sebab yang konpem je dah 7 orang, campur yg reserve seat pulak, dah lebih 10 orang jadinya! Aduss.. pengsan aku nak handle gegamai nanti. Personally, aku prefer 10 orang je untuk trip nih. So, pat pat siku lipat, saper cepat bayor tiket flights & 50% booking fee (as per requested by SSL a week after booking has been made) dia dapat lah kan. Lagipun, aku baru je belajar nak jadi organizer. Kaluu aku dah certified jadi Gorgon-izer lain citer lah kan.

3 comments:

Anonymous said...

Nana baru balik dr KK. singgah Kundasang kat Tmn negara. Diorg ckp rate naik start minggu dpn. x sure diorg dah advertise blum.. Best betul duk kat kaki gng walaupun sekejap. rase cam puncak memanggil je...hehe (poyo je). xpdc ni nk buat thn dpn ke? bile?

13may said...

best gak kan kalo bleh join trip nih....

tapi takleh kot...pack ngan keja :)

Anonymous said...

nana.. sihat? amboi, pregnant pun sakan berjalan ek. aD cadang nak buat dalam bulan April / Mei depan. Pasal rate aD aware. Biasa derang akan naik kurang dari 10% dari rate sebelumnya. Nak join ke Nana? Taim tu nanti dah abis pantang kan? Ajak Adlin skalik.. muehehe.

13may, takper, banyak lagi xpdc yang akan menyusul.. kalau free nanti, boleh arr join..:)