Thursday, September 18, 2008

Sesi membuat kuih raya

Sekarang nih, adik pompuan no. 6 sedang galak membuat kuih raya kat rumah. Dah berapa malam aku tengok dia mengadun & membakar biskut raya. Aku tak campur tangan dalam urusan nih - tugas aku hanya untuk menyediakan bahan-bahan yg dia perlukan sahaja. Dia memang expert dalam hal macam ok.

Kesian adik aku, dalam 3 balang choc chip yang dia buat, satu balang dah kena 'ngappp' oleh aku & adik-adik yang lain.. (sory sis, saper suh buat sedapp sangat kan?) huhuhu.

Layan kan je lah gambar-gambar nih. Kalau ada yg berminat nak resepi, tinggalkan je komen kat sini, ok.



pssttt: rahsia choc chip adik aku sedap mungkin kerana dia guna cip coklat Hersheys kut??


yerrrrr, aku saja nak tayang oven comel tu (abaikan adik aku yg duk interprem dgn cookiesnya)


Taddaa.. sangat sedappp, rangup & coklat dia ahhhhhhh lembutnya! (balik nih nak kidnap sebalang lagi!)

10 comments:

Masviona said...

syedapnye!!!!
nasib pose...kalu idk nk telan air liur dah ni

Angah said...

nak order kuih kat sini gak..

biskut tempe - 1
crazy nuts choc chip - 1
red pearl - 1

yang RM20 ek..

ada maybank tak.. biar angah bank in duit.. tak pun COD lah..

umieadam said...

rajinnya buat biskut
nampak sedap

Anonymous said...

coklat hersheys tu ada logo halal x?

Anonymous said...

masviona: uih.. sabau sabau :)

angah: okeh, next week kami deliver. COD je lah.. bukan orang lain pun :)

umieadam: nih adik yg rajin. kita rajin makan je :)

ricardo: ada :)

umi said...

nk resipi...hehe

Anonymous said...

Nana: nanti aD email ek :)

bebey said...

nak resepi jugak..
buatla post kak..

Ninie said...

sedapnyaaa...nak dtg umah u la raya ni hihihi

Anonymous said...

Bey: nanti akak buat post step by step ek?

ninie: bolehhh.. sila sila :) kecik entry nih, satu blog aD tadahkan..