Monday, November 24, 2008

Rekod - lunch mkn nasi

Yerr.. sepanjang aku pregnant (genap 3 bulan dah), nih la first time aku sentuh nasi taim lunch. Sila jangan marah dulu ya kengkawan. Aku memang kureng sikit makan nasi kat luar. Tataw lah naper.

Selalu tu, asal lunch hour je, aku turun bawah pi borong sampai empat lima jenis buah-buahan potong untuk dimakan. Dah jadi macam tarzan asyik makan buah hehari. Menu hehari aku sangattt simple: Pagi, breasfast roti canai / roti planta, tengahari lunch at least 4 jenis buah & petang / malam je baru sentuh nasi (kalau masak kat rumah).

Tapi tadi aku dgn jayanya makan nasi untuk lunch hour (buah tetapppp beli jugak). Puncanya? Aku nampak ikan sepat masin nih haaaa.. fuhhh sedap betul. Lama tak makan sepat masin tau


Aku amik nasi sikit, sesudu kangkung, sesudu kacang botol, sesudu rebung & kuah asam pedas.. paling bestt - ikan sepat masin.. aduhaiii sedapnya..

Harap pasnih selera aku terhadap nasi bertambah. Harap naik sikit berat badan nih. Risau aku, asyik 38 kg je dari aritu! Normal ke berat camnih untuk orang yg mengandung 3 bulan? Maksud aku, dari awal pregnant sampai penghujung bulan ketiga (nak masuk 4 bulan dah pun), berat aku naik sekilo je.. normal ke? haa? jawab lah.. aku risau nih

5 comments:

aemin said...

cayalah makan ikan masin pakai sudu plastik!

Unknown said...

ikan masin sepat mmg the best la!!!

Anonymous said...

zaid: nasib tak patah.. hehehe

ellyn: setujuuuu!!

Anonymous said...

kak..saya anonymous yg baik..hehehe..
nk tanye..bukan ke org preggy tak bole makan rebung?just tanye la kan..sbb sy pun peknen skang,dah 15weeks,sepanjang preknen ni my mum selalu ingatkan..jgn makan rebung!!tajam katanye..hahaha..iye kah???

Anonymous said...

Anonymous: Tu la.. ramai yg tegur camtu lepas buat entry nih (esp kat multiply). InsyaAllah, pasnih akak cuba elakkan. Bukan sengaja, tapi tatau. Beruntung orang yg masih ada mak. Boleh bagi tunjuk ajar.. Akak nih, jangan kan mak sendiri.. mak mentua pun tak ada. Tu yg makan pun hentam sendiri tskk. Terima kasih ek atas info. nanti kalau ada info lagi, share lah kat sini :)