Tuesday, February 10, 2009

Berangan lagi

Payah betul nak bangun pagi tadi tau.. rasa nak je sambung cuti atau forever-ever cuti jadi surirumah sepenuh masa.. hihi. Tapi, tak bolehhhhh. Tanggungjawab banyakkkk dik nonn. Lagipun, rhuper aku nak duduk rumah?? Tak sampai seminggu sure terlantar bosan nanti.

Ada banyak entry bergambar yang nak di-upload, tapi kamera kat Mamoru la geng. Tangguh dulu lah ek.

Seronok tau spent cuti kat Kuala Selangor cuti kali nih, tetiap hari aku & Mamoru keluar berdating - nenek dah tidur baru kami balik rumah.. hihi. Lebih seronok bila dapat spend masa dengan kawan-kawan Mamoru. Aku suka sangat berkawan dengan derang tau. Walaupun rata-rata kawan Mamoru tak belajar tinggi-tinggi, tapi cara derang berfikir & semangat derang untuk majukan diri tu buat aku kagum sangat! Termotivasi aku dibuatnya.

Bagusss.. aku sangat suka kengkawan yg berpandangan jauh nih. Jenis dalam ligat enjoy life, masa depan tak dilupakan.

Contoh, macam Zin & wife - dalam ligat xtvt outdoor, dia back-up minat dia dengan invest modal untuk bina kem rekrasi (kat area rumah dia). Kalau tak silap aku, dah lebih RM50k dia labur modal buat kem tu. InsyaAllah dalam tahun nih kem dia dah boleh mula beroperasi.

Satu lagi contoh, Azaha & gf - yang minat sangat amik gambar dari dulu sampai sekarang nih dah ligat buat bisness fotografi pulak. Bagus derang berdua nih. Dulu, derang ada kamera kompak je, sekarang dah pakai sorang sebiji Canon 5D. Dengarnya nak tukar kamera lagi.. fuhh dasyat.

Lagi contoh, kameraman kami masa kahwin dulu, incik Kububesi. Sekarang dah bertambah hebat mamat nih. Dia dah tak layan job untuk wedding photography lagi. Dah melangkah jauhhhhhhh ke depan. Masa duduk berborak dengan dia kat Shah Alam semalam, sempat jugak lah share-share pengalaman.Memacam cerita baru tentang bisnes dia yang aku dengar.. fuhhh.. hebat.. memang hebat..

Sangat mengagumkan bukan? Tak ramai ok orang camnih - Yang mampu tukar minat / hobi menjadi sesuatu yg menguntungkan diri sendiri.

Rata-rata kawan yg aku kenal, semua jenis enjoy tak hingat dunia - hidup takde tujuan. Duk fikir nak hepi sokmo..

Jenis kalau bercinta, asyik laaaa nak fikirkan cara nak hepi kan gf / bf dengan berhabis duit, harta & berhutang segala. Konon nak tunjuk riak depan kengkawan lain yang kita mampu & bahagia dengan si gf / bf tadi - Walhal, minah / mamat tu belum kompem hitam-putih jadi milik kita atau sanggup susah senang hidup dengan kita sampai ke tua.

Lagi contoh, jenis kalau hobi naik gunung pun sama, sanggup invest ribu raban untuk hobi yg satu nih sampai tetiap minggu mestiiii nak panjat gunung tanpa fikir tentang masa depan (gaji manjang habis untuk xtvt outdoor, takde saving, banyak masa terbuang, etc) -

Hey, no offense ok - aku pun pernah berada dalam dua situasi yg aku sebutkan nih.

Cuma bila dah settle down, dah kahwin nih, banyakkkkkk sangattttt mender yg buka mata kepala (dan mata hati) aku tentang kehidupan.. esp bila tengok balik apa yg aku dah bazir / terlepas dalam hidup aku yang mencecah 30 tahun nih. 30 tahun ok! Bukan muda lagi dik nonn!!

Tapi, alhamdullilah, aku bersyukur sangat sebab masih belum terlewat lagi untuk sedar hakikat kehidupan dan berusaha untuk capai semua yg aku impikan dalam hidup. Dan sekali lagi aku bersyukur, dalam usia yang mencecah 30 nih, aku dah ada seorang suami yang sentiasa bagi galakan untuk capai impian aku dan insyaAllah, 3 bulan lagi aku bakal melahirkan baby yang akan melengkapkan lagi hidup nih.

Cuma tu lah.. harapnya, aku tak ambil masa yang lama untuk realisasikan impian aku pula! Caiyok!

1 comment:

Big Mamma Bukhari said...

insya allah.. semoga tercapai apa yg diimpikan..
mother to be ye? t dh ada 2 orang anak.. kawin muda.. umo 20 thn dh kawin pun..
sama umurlah kita.. tahun ni bulan 4 t sambut umur yg ke 30.. dh tua rasanya..
tq follow t ye.. baru ari ni t jengah masuk blog u.. suka hiking ye? baguslah tu.. t zaman sekolah dulu, penahlah hiking kat taman negara tu.. pas tu tak terbuat dh aktiviti gitu..