Friday, July 17, 2009

Kenapa hari nie istimewa..



Tuk hari lahir aD kali nie aku ada la 2 3 perancangan cuma tak boleh nak excute kan semua plan tu sebab aD dalam tempoh berpantang yang tak berapa pantang..

So disebabkan belum cukup 44 hari.. aku decide tuk sambut kat rumah.. dan aku ajak adik aku adik2 aD dan member sebelah rumah Chua, walaupon tak datang..

Dan hari bermula dengan kat mana nak carik kek tuk yang tersayang.. area rumah aku ada 2 kedai aku rasa kalau jauh sikit ada tesco yang ada King confectionary...

Tapi bila dah on the way balik.. aku decide tuk singgah kat ke mid valley.. carik something special tuk org yang tersayang.. dan Secret Recipe lah tempat yang dituju.. tu pon kene tgk map kalau tak mau melilau...hahhaa..


Even aku ni penah keje kedai kek... nak pilih kek adalah mender yang payah... dan pas tgk kek2 yang ada aku decide tuk beli kek indulgence..yan yummy...1 sebab aD suka kek ni..even ni first time beli.. biasanya suruh akak aku jer buat..aku tinggal amik kat kedai jer..

Plan yang aku buat..nak start party dalam kul 8.. so aku call SIL aku nak suh die bawak kek ke rumah BIL aku yang sebelah apartment ni jer.. tapi call tak dapat2... so tak der choice lain.. aku pon bawak la kek balik ke umah....

Dan nasib baik masa aku bukak pintu, arif tgh menyusu..aku rasa lah..so aku masukkan kek kat dalam peti ais.. dan aku dok kat meja makan hampir sepanjang masa tuk pastikan yang aD tak bukak peti ais.. dan aku berjaya lakukan...hahha..


Adik aD sampai agak lambat 9++ pm baru sampai.. die masuk jer..aku suh SIL aku ain, tuk keluarkan kek dan pasang lilin... dan lampu dipadam.. kek pon bergerak ke ruang tamu.."Selamat Hari Jadi..Selamat Hari Jadi..Selamat Hari Jadi Sayang..Selamat Hari Jadi...." muah muah muah..

Bersempana hari jadi ni... aku mengharapkan kehidupon kita kan lebih bercahaya..lebih berjaya..lebih harmoni.. banyak perkara yang kita lalui..yang paling manis adalah kehadiran Ariff. Ariff penguat ikatan cinta kita berdua..

Banyak mender yang dikejar..dan kalau aku kejar sorang..pon dpat..dan kalau kita kejar berdua pon dapt..tapi aku nak kita sama2 berlari..melakar warna2 kehidupan kita bersama..

Tiada yang lebih gembira bila melihat yang tersayang gembira..Selamat Hari Lahir sayang..muahh.. sayang tersayang..

End.

5 comments:

Puan Ninie said...

selamat hari lahir kak ad..:)

attyfir said...

selamat hari jadi..
tak dpt bayang ko duduk je kat meja makan ..tu..ekekeekke

Dee said...

suami yg romantis ni...beruntung aD!!

Cicada2nd said...

balik je keje terus tetido da... sedar2 2-3 pg tgk hp..'insert sim' patutlah sedap je aku tido. sory x dtg.

Anonymous said...

HI readers.. saja promo..
Doraemon "Live" in town ~ 26-27 July ini.. Layari http://saleshoppe.blogspot.com/
untuk maklumat lanjut