Wednesday, August 26, 2009

Mari membaca by Ariff

Antara xtvt first aku bila balik dari keje - spend masa dengan Ariff - pastu baru boleh buat keje lain, e.g., memasak, mengemas, etc.


Hello friends, hari nih, saya nak belajar tentang animals. Mummy ada belikan buku encyclopedia tentang animals untuk saya. Buku nih mummy beli dari salesman yang buat direct selling ke office dia. Mummy & daddy suka sangat belikan buku untuk saya. Encyclopedia nih buku ke 5 yang saya ada! Saya sukaaa baca buku.




Oh, sebenarnya, saya tak pandai membaca lagi. Tapi, saya suka dengar mummy bacakan untuk saya sebab mummy suka buat bunyi kelakar bila baca buku ni.




Saya suka tengok gambar yang ada dalam buku nih. Gambarnya besar dan berwarna-warni!




Kata mummy, sebenarnya dia pun tak banyak tau tentang animals. Jadi kami plan nak belajar tentang jenis-jenis animal bersama-sama :)




Tapi baby umur macam saya ni tak dapat focus dengan lama (saya baru berusia 2 bulan 3 minggu). Selalunya, mummy hanya sempat baca 3 pages sahaja sebelum saya mengantuk atau menangis nak main toys pula :)




Kadang-kadang, mummy geram dengan saya sebab cepat sangat hilang perhatian bila baca buku. Mummy akan punish saya dengan gigit-gigit badan saya. Geli tau. Tergelak-gelak saya dibuatnya.




Bila saya tak tahan, saya pula yang akan gigit pipi mummy suruh dia berhenti!




Saya & mummy adalah best friends tau.. oh, saya dan daddy juga bestfriends :)

4 comments:

Ely Hasrul said...

ala comelnye time dia bosan tuuuuuu!!!!

Elyn Sani said...

hheheheh ariff awak gigit kuat2 mummy awak cam saya buat kat mummy saya. tapi saya dah ade gigi hheeh

-wafiq-

molliesa said...

salam..kakak..lame tak jenguk blog kakak....wah! da besar baby kakak ye..:) selamat menjalani ibdah puasa! :)

suezety said...

ayoyoyoyoyo.. cik ad.. tlg geget ariff utk cik sue.. geram la plak tgk pp dia esspecially time dia menguap tu... grrrrrrrrrrrrrrrrrrr