Wednesday, October 28, 2009

Mamoru & ping pong

Mamoru memang minat gila main ping pong. Dulu masa keje dengan gomen, selalu gak la dia join pertandingan ping-pong nih (He's one of the Selangor district champion okay). Tapi sejak join swasta, memang dah bertahun dia tak pegang bat ping-pong (bat or racket eh? haha dasar tak reti main ping-pong aku nih).

Anw, semenjak dua menjak nih, Mamoru macam berminat nak main sukan ping-pong nih semula. Aku tataw apa yg buat dia beria nak beli bat (or racket) ping pong (since bat yang lama dia dah let-go). So, aku temankan lah dia pegi tempat jual peralatan untuk sukan ping-pong nih kat Plaza Uncang Emas (UE3).




Mamoru tengah khusyuk telek bat (or racket) pilihan hati dia (yang pakai baju hitam tu, national ping-pong player tau). Memula tu, aku ingat dia nak beli bat yang sedia ada tergantung, tapi rupanya dia pilih rangka bat sahaja & beli getah untuk ditampal pada bat tu secara berasingan. Wooo, aku tataw pulak sampai cenggitu sekali unik bat yang dia pilih nih.




Guess what? Untuk bat (or racket) ping-pong baru dia nih beserta cover sekali cost him almost RM 350 okeh! Aku macam tak percaya mender sekecik tu boleh jadi mahal gila. I mean its only a small racket dowh (hahaha, dont get offended ok, hubby). Oh, aku tak sempat amik gambar bat (or racket) Mamoru. Dia bawak gi opis.




Kat sebelah kedai ping-pong dalam UE3 nih ada satu bilik khas bagi peminat sukan ping-pong. Murah je sewa table kat sini RM 6.00 per table atau RM 4 per player. Kata ah so yang jadi cashier tu.. "u punya hubby main ping-pong sini, u pigi lah itu dancing room kat sebelah" - yolah, kat sebelah kedai nih memang ada dancing class.

Tapi kesian Mamoru, sampai sekarang belum berpeluang nak test bat ping-pong dia tu.

Takper lah b, nanti aD beli satu lagi bat ping-pong untuk aD, nanti kita leh main sesama (but u have to be patient to teach me lah kan - andddd dont wory, I'm not intend to buy racket yang expensive - maybe aD beli racket yang dapat free 3 biji bola ping pong tu je hihihihi - jadi lah kan?)

p/s: My dad & my brothers oso ping-pong lover jugak - satu kebetulan yang sangat menarik! They already made a deal to buy a ping-pong table together and place it at my dad's house.. how sweet :)

5 comments:

Elyn Sani said...

last main ping pong sekolah rendah kot... pergh tak tau plak bat kecik tu rega mahai gegegeeg

Eliss said...

aku main ping pong last pun ms darjah pat kot...hahahaha..

ayah aku penah buat meja ping pong utk kitorang main masa kecik2 dulu, dan beli bat yang murah jer..hahaha

Aizura said...

kebetulan nyaa... me & hubby pun tgh plan nk beli meja pingpong.. skrg kan dh dok umah landed.. leh la berangan2.. (lama dh bercita2) .. kalo dh beli meja ping pong tu.. kabar2kan la eh harga nyer... leh la wat bajet.. :D

Mek Rose said...

aD, hubby kita pon addicted ngan ping pong & badminton..

rege dia mmg leh cecah ratus2..kita pon cam tak caya memula dulu..heehhe...

nota kuku: kat mesia panggil Bat...mat salleh panggil table tennis racket or pingpong paddle

aemin said...

aku hari² main ping pong kat opis. waktu lunch n sebelom balik keja. Kat taman miharja pon ade satu kedai jual barang ping pong.Table tennis trading.tak sangka lak aku fazi tu champion.Ada masa leh arr lawan.hehe!! http://www.tabletennis.com.my/