Wednesday, October 21, 2009

Yang young Ariff

Ariff dalam walker. Soooo cute.

Ada banyak pendapat (pros & cons) tentang penggunaan baby walker nih - korang boleh google sendiri. Apa pun pendapat orang, pada aku, terpulang pada cara kita guna benda nih. Aspek keselamatan kena jaga. Dalam apa juga keadaan, jangan lepaskan baby dari pandangan mata kita biarpun untuk seminit dua! Ingat tu. Kalau urgent sangat nak ke dapur atau nak jawab call, sila keluarkan dulu baby dari walker nih dan letak dalam katil dia atau kat tempat yang selamat.



He didnt know how to use it, yet.



Ariff nampak confuse masa aku memula dudukkan dia dalam nih. Tapi pastu dia jadi curious & sangat excited bila dapat tengok view dalam posisi berbeza. Perkembangan terbaru Ariff, dia suka meniarap sambil angkat bontot tetinggi. Gaya macam nak merangkak je :)



Suka tengok dia buat mimik muka berbeza



I wonder what is he thinking. Bet It'll be fascinating if I could read his mind. How I wish.



My Ariff making face again :)


Oh, Ariff punya musical mobile dah rosak. Dah takde bunyi.. tsskkk. Ada suggestion tak nak beli yang mana? Kalau boleh, aku tanak beli yang putar-putar tu sebab muzik dia sekejap je, pastu lenguh nak memutar balik. Aku ada tengok kat kedai jenama Fisher Price. Mahal dalam 200 ke 300 lebih jugak lah tapi takde display unit untuk aku dengar choices muzik dalam tu. Kalau boleh, aku nak cari yang ada pilihan banyak lagu dan yang penting, boleh play secara berterusan.


5 comments:

Prof Azie said...

walker kita sama..hehehe..cute ariff..kalau zahra musical duck..elok lagi sampai skang..ada dalam blog saya..

[ibuLUNAZALEA] said...

xtllu awal ke aD..bukan 8-9bulan bru doc sggst pakai walker?? sbb takut effect kt pinggang baby, 4bln tuh,bby belum stabil tuk duduk kn...

Anonymous said...

prof azie: kan? ad beli kat jusco aritu :)

cicakuben: eL, tho Ariff baru 4 bulan, perkembangan dia mengalahkan baby 8 bulan. dia dah meniarap sambil angkat bontot tetinggi. Gaya macam nak merangkak je haha. Jgn risau, kitaorg tak letak dia dlm nih untuk jangkamasa yg lama :)

Eliss said...

my nuha pakai sekejap jer menda ni..nyesal beli..huhuhu..dier lebih suka duk bawah leh guling2 ms tu..

Elyn Sani said...

hamboi sudah ade walker ye!!! dah pandai senyum kat camera plak tu!! geram tgk