Thursday, November 26, 2009

I've watched NEW MOON!

Yess uolls.. I've watched it last night at One Utama with Mamoru.

Ohh, ini tidak termasuk tiket movie yang aku beli semalam (this is just additional to it). Kan semalam aku cakap tiket terawal yang aku dapat untuk cerita nih hanyalah pukul 11.00 pagi ni.

Ekceli tayangan pertama New Moon adalah last night. Dan yang buat aku sakit hati, memang ada jual tiket Gold Class untuk cerita nih - tapi kat Pavillion. Sadly, I have no idea where the hell is Pavillion in KL (go ahead, gelak lah). I've tried to buy the GSC Pavillion Gold Class ticket online (and locate the place later), tapi macam haramm internet connection malam tadi. By time I managed to log in, its already fully booked! @$&&!!

Luckily One Utama still have seats available.

If you're asking whats the best part for last night, I'd say sitting side by side with Mamoru with his arms wrapped around me (New Moon is second). Nothings compares to that feeling. Not even Edward Cullen (or Robert pattinson in person) can beat that. Korang tahu, tak Mamoru macam tahu-tahu je aku frust tak dapat tengok first screening (like, he can read my mind - sounds familiar eh? haha). Dia bawa aku ke One Utama malam tadi walau pun tahu aku dah beli banyakkkkk tiket untuk hari nih. And seriously, that means a lots to me (thanks, love).

Ok, back to the story. Aku tataw macam mana nak judge movie nih. Aku macam dah terlalu terikat dengan cerita asal dari novel sampaikan aku tak berapa nak enjoy tengok versi movie. Macam tengok cerita yang di-fast-forward. Personally, aku rasa cerita nih tak sesuai untuk tayangan selama 2 jam. Patut dipanjangkan jadi 3 jam (macam Lord of the Ring). Bak kata Mamoru, there's too many plot. So, cerita nih jadi agak cramp. Paling tak best, bila ada part-part yang kena 'potong'. Tension. Wish aku tengok movie nih oversea jer.

Ops, got to go now. Nak bersiap pergi Mid Valley untuk tengok cerita nih buat kali ke dua.. hihihi. Malam nih pun tengok lagi.. *crazy*

5 comments:

Biqque said...

**kalaulah hubby ku kaki wayang...TAPI DIA KAKI DVD!!!**

lalalalala...

Cik Esu said...

aD,
saye terpakse gelakkan anda.
Pavilion adalah di depan Starhill.
bekas tapak BBGS. sama jalan nak gi Lot 10, Sg Wang sumer.....

Cicada2nd said...

Aku pun dah tgk. kawan aku asyik tanya je sape ni sape tumasa showtime tu. Ad, bgtau fazi aku nak twilight yg 1st dulu. nanti aku dtg ambik.

AJ said...

I nak tgk citer ni...Dgrnya best..

http://eyriqazz.blogspot.com

Nurmala Mazlan said...

ye la..
mmg patut dipanjangkan cerita ni
sbb rasa macam banyak benda dia x masuk kan dalam movie..macam banyak yg miss sebenarnay