Wednesday, November 18, 2009

Tak berapa nak ceria

Muahahaha.. lawak betul. Ada ke Mamoru gi publish entry 'tak sudah' aku kat bawah nih.

Sigh.

Mood tak berapa nak hepi sekarang nih. Ariff demam. Dari semalam suhu badan dia turun naik. Batuk berkahak. Hari nih dah mula selsema - sedih.

Aku dah bagi ubat demam, ubat selsema, ubat batuk, antibiotik, even kool fever pun aku tampal kat dahi dia sepanjang masa. Tapi tu lah.. sekejap ok.. sekejap panas balik :(

Aku pergi keje pun tak tenteram. Sedih arr.. sedih.

Aku nak cari maid sorang khas untuk jaga Ariff. Ada tak makcik-makcik yang sanggup duduk rumah aku dan jaga Ariff? Just jaga Ariff je. Tak payah masak ke haper. Aku just nak dia tumpukan sepenuh perhatian untuk Ariff seorang.. boleh tak? Ada tak? Kalau ada, sudikan lah contact aku kat sini. Kita bincang pasal gaji.

Tentang Bank A, alhamdullilah dah 3 hari aku mula bekerja. Aku suka tempat baru nih. Ramai orang muda & sebaya. Boss pun baik gila. Dia sediakan stationary, pasangkan komputer baru, contact orang IT suruh create email & access card aku.. memacam lah. Padahal, dia boleh arahkan orang lain untuk buat semua tu - staff dia punyalah ramai dalam bank tu, tapi ntah lah. Maybe tu cara dia tunjukkan appreciation kat staff baru kut.

Terus-terang, aku tak selesa dengan layanan yang terlalu baik dari boss dan colleague yang lain. Derang terlaluuuuuu baik (tho rata-rata semuanya bangsa Cina). Buat aku rasa serba salah nak tender resignation letter.

Esok, lepas habis office hour, aku akan pergi ke Bank B - amik offer letter. Kalau aku berpuas hati dengan tawaran kat bank B, minggu nih akan jadi minggu pertama dan terakhir aku kerja kat Bank A. Sedih, tapi nak buat macam mana. Harap staff kat Bank B juga sebaik macam kat Bank A.

Hm.. apa yang nak ku tulis dalam resignation letter nih ek?

3 comments:

Elyn Sani said...

errrr i pun takde idea!!

Dee said...

x tau napa i lebih prefer keje ngan chinese rather than malays..sbb bank melayu ni byk kroni2..n kaki2 bodek..n also tikam2 blakang..hati2..

Biqque said...

cakap pindah blk kampung...hahahaha...

kawan i pun nak cari nanny harian...tatau la skang masih ada ke tak...