Wednesday, December 29, 2010

Aku yang sedang berpantang

Berpantang laaaa sangattt kan? Walhal hari ke 5 pantang, aku dah belasah makan ais krim potong.. huhuhu. Nenek aku kasi green-light. Dia kata boleh makan, tapi jangan sampai pulun hehari pulak.

Lain orang, lain cara berpantang. Pada aku, selagi tak memudarat kan diri & baby, belasah je apa nak makan.

Nenek aku cerita, taim dia bersalin kan ayah aku dulu, dia pantang sendiri-sendiri je. Kata nenek, taim berpantang dia duk pikul air perigi dari baruh bawak balik ke rumah. Dalam pantang jugak dia pegi menoreh getah, pastu balik menoreh, dia buat cucuk atap pakai daun nipah untuk dijual (50 sen untuk sekeping atap katanya). Yelah dedulukan hidup susah. Pasai tu nenek aku makan je apa yang patut demi untuk dapatkan energy untuk buat semua keje. Alhamdullilah, nenek sihat kuat sampai sekarang. Dah dekat 80 umur dia pun. Moral of de stori-mori: berpantang la ikut suka.. huhu.

Anw, layankan je gambar aku di hari ke 29 berpantang kat bawah nih (by time aku tulis nih dah hari ke 33)


Aku dengan Amarr


Breakfast kat Spa Q ops... Q Bistro kat depan umah


Bawak la kemana pun.. senang nak jaga Amarr coz dia tidur sepanjang masa


Ariff & Mamoru


Ariff sangat lasak sekarang tapi sangat comel di mata aku.. Lucky aku ada Mamoru yang sangat memahami - Dia lah yang berjaga taim malam untuk jaga Amarr & Ariff whilst aku bantai membuta.. huahuahuahua. Lebiu so much Mamoru!!

3 comments:

Atia Adina said...

bagusnya dia....boleh nak bangun tengah malam jaga anak...sesetengah lelaki....nak buka mata pun tak larat....dengar anak menangis....masuk dalam mimpi

zamrita said...

salam...ad ur hasbend ne keja kat area setiawangsa ka?? coz selalu no nampak muka femilier mcm muka ur hasbend??

Miss B said...

hensemnyaaa arifff anakku..hehe..rinduuuuuu..hikhik..