Friday, January 21, 2011

Outdoor gear

Aku dalam proses mengumpul peralatan outdoor untuk xtvt camping & hiking aku sekeluarga. Dulu aku ada banyakkk bebarang nih, tapi biasalah, asal balik je dari trip gunung, aku punya periuk, mestin segala ntah masuk dalam haversack siapa, tataw.:)


Nih cooking set yang aku beli dari abg Rasyid. Sesuai untuk 4-5 orang makan.


Dalam cooking set nih, ada 3 biji periuk, satu kuali, 2 piring, 5 cawan (or mangkuk), satu sudip kayu comel & satu senduk. Periuk nih tak tahan lasak sangat kalau kompare dengan mestin atau periuk aloi biasa . Tapi kira ok lah untuk permulaan.


Oh, nih pulak kelambu berbentuk khemah separuh bulatan yang aku beli dari babyibu.blogspot.com. Menariknya kelambu nih, dia dah siap terpasang. Kalau keluarkan dari sarung dia, campak je atas lantai, terus terbuka dan terpasang dengan sendirinya dalam beberapa saat je. Macam konsep "khemah ajaib Doraemon". Gitu. Kelambu berbentuk khemah nih muat untuk disumbat 4 orang dewasa. Sesuai untuk letak bebudak kecik kalau kita pegi camping. Boleh elak dari nyamuk / agas.

Pastu kalau nak simpan semula, just lipat-lipat macam kita lipat kereta punya 'sun-shades' tuuu. Senang yang amattss. Kalau nak tengok gambar khemah kelambu yang dah siap dipasang, sila bukak blog babyibu.blogspot.com. Aku tak sempat nak snap gambar.

Pasnih nak beli fly dengan ground-sheet, stove, etc.

5 comments:

yani said...

Hey Ad,

I have one too tapi I cuma guna utk pergi beach jer, memang berguna especially if you have kids..and now that it is winter, I often use it inside the house for my kids to pretend that they are camping. It is definitely a good buy :)

Ashpul Kecik said...

brape ringgit cooking set tu?

Unknown said...

Kak...cooking set tu brp? Kt mne akk belu ea...?

Unknown said...

Salam...kak. brp rggit akk beli cooking set tu? Akk beli kt mne?

Unknown said...

Kak...cooking set tu brp? Kt mne akk belu ea...?