Friday, October 21, 2011

Rindu ke hutan

Rindu dah datang lagi.

 

Tak boleh tahan dah. Sampai sesak nafas ni dibuatnya.

 

Hujung tahun ni ada xpdc ke gunung Chamah & gunung Ulu Sepat. Amik masa 6 hari perjalanan dalam hutan. Tapi aku tak dapat join sebab cuti tinggal sehari je lagi. Itu pun bajet-bajet gak. Tak boleh sesuka hati nak amik. Mana lah tau ada emegency ke apa. Gila ah. Ada masa dua bulan lagi sebelum masuk tahun baru. Tapi cuti dah habis! Aperdaa.. kompeni bagi annual leave 24 hari setahun pun tak cukup.

 

Haih. Sedih bila terpaksa lepaskan xpdc kali ni. Takper lah, at least, tahun nih aku dapat conquered gunung Korbu & Gayong. Bersyukur dengan apa yang ada.

 

Tahun depan dalam bulan 6, insyaAllah aku & Mamoru akan mendaki gunung Murud kat Sarawak. Lama dah idam xpdc nih. Patutnya dah lama aku conquer Murud. Tapi disebabkan aku pregnant lepas tamat xpdc gunung Trusmadi & Tambuyukon tahun lepas, terus tertangguh trip ke Murud. InsyaAllah tahun depan aku akan berjaya juga tawan gunung ni dan sekaligus tamatkan senarai G5 kat Sabah & Sarawak. Yey!

 

Tapi lambat gila lah nak tunggu bulan 6 tahun depan. Tsskk. Nak buat camner, aku folo trip orang. Nak organize sendiri,  takde masa pulak. Bukan senang nak buat trip. Kena banyak buat research pasal tempat kita nak pergi, kena buat booking, kena arrange timing bagai. Semua kena perfect. Paling penting, line up kena bagi kerjasama. Kalau organizer je kena keluar duit booking pastu line up tarik diri, risiko jugak kan? Esp trip yang ber-costing tinggi macam ni. Aku dah merasa semua tu masa buat trip ke Mulu / Trusmadi &Tambuyukon dulu. Penat. Kali ni aku nak duduk goyang kaki. Sampai masa je aku tahu, aku just perlu bawa haversack masuk hutan.

 

Sementara tu, aku nak layan trip daypack je.

 

"Aperdaa, takkan daypack je kot, kata outdoorfreak"

 

Komitmen beb. Gua banyak komitmen.

 

Komitmen keje

Komitmen bisness

Komitmen family (husband, anak-anak)

 

Bila dah jadi mummy, nak tinggalkan anak-anak untuk pergi hutan adalah satu penyeksaan mental dan fizikal. Sakit woo rasa tu. Dah la kau terseksa layan trek yang azab. Jasad dalam hutan, jiwa kat rumah dengan anak-anak. Kalau tak kuat memang dah lama kena bersara masuk hutan.

 

Cuma tu lah, aku bertuah sebab dapat husband yang memahami.

 

Haih. Tak sabar nak tunggu anak-anak besar. Nak share hobby sesama :)

 

No comments: