Thursday, December 08, 2011

Not without Mamoru

Rasanya dua bulan lepas aku ada mention nak join Sham Castello pergi tawan gunung Murud kat Sarawak tahun depan. Tapi Mamoru tak dapat join xpdc nih sebab taim tu dia baru start kerja kat company baru. Probation 6 monnths. Takkan nak ambil cuti panjang pulak.

Mamoru suruh aku pergi je tanpa dia. Haih. Nih yang tak best nih. Aritu aku dah merasa masuk hutan 4 hari tanpa dia. Yes, of coz, without doubt aku boleh survive tanpa dia - physically. Tapi secara mental? NO, I dont dont think I want to go thru that again. It hurts so bad ok. Sebelum pergi memang rasa bersemangat. Excited semua ada. Tapi bila dah masuk hutan, tetiba rasa sunyi. Rasa macam, apa benda aku buat dalam hutan nih? Apa matlamat aku sebenarnya?

Only then I've came to realized that its not the mountain or the trek or the jungle or the team that matters. Its the FEELING, the SATISFACTION to do and SHARE things that I love the most with my loved one. Thats what matter.

Untuk kali pertama, aku rasa kosong gila masa aku berjaya tawan gunung Korbu & gunung Gayong aritu. Of coz lah aku rasa hepi dapat takluk dua puncak gunung dalam masa empat hari. Tapi perasaan tu mati kat situ je lah. Rasa macam semua yang aku buat tu meaningless. Pathetic kan? Sejak hari tu aku janji pada diri sendiri yang aku takkan masuk hutan lagi - not without my Mamoru.

So, rasanya aku terpaksa lepaskan peluang untuk tawan gunung Murud kali ni. InsyaAllah there will always be next time. Tak lari gunung di kejar, kan Mamoru?

p/s: Ada sesiapa nak buat trip naik gunung Bunga Buah or any weekend trip dalam bulan January ni? Invite aku & Mamoru ek. We'ols boleh jadi tukang masak or tukang pikul air or anything. We'ols willing je :)

2 comments:

mrspuex said...

camne??terpakse berehat 9 bln 10 hari tmbah hari berpantang..huhuhu...:((

ytakatoo@gmail.com said...

CAYALAH..!!!!