Tuesday, July 03, 2012

Hiking Bukit Tabur

Dah masuk bulan Julai. Aku still belum ada peluang untuk conquer memana gunung yang ada dalam wishlist. Frust jugak. But its ok. Mamoru cakap, sabar. Still got another half a year to go kan. 

Anw, layan gambar je lah. Trip lepas gian yang tak berapa nak lepas di Bukit Tabur area Taman Melawati ni.

Start hiking pukul 2 lebih ke pukul 3 pagi. Tak ingat.

Take five kat salah satu puncak Bukit Tabur

Me & Mamoru

With Arin

with Mus SOS, salah seorang member gunung yang dah 5 tahun lebih aku tak jumpa. Dulu selalu jugak aku buat entry tentang trip aku dengan Mus (masa aku tengah gila gunung tahun 2006). Last aku jumpa Mus masa trip Trans V2 dulu. Rindu gila nak mendaki lagi :(

with Mamoru yang sangat memahami hobi gila aku

Suuka gambar ni. Background empangan

Bergambar dengan sorang mamat yang pakai beg yang sama dengan aku (baju biru)

Group photo - candid

Dari kiri, Chua, Arin, Kawan Arin 1, kawan Arin 2 (mamfus, aku lupa nama), Aku, Pokyie & Mamoru

Poyo abis aku taim ni

Breakfast lepas turun bukit Tabur

View KLCC dari puncak taim subuh

Permatang atas bukit

Another view dari puncak

Mamoru 

One of tricky part

Special thanks to Pokyie yang invite aku join trip ni. Rasanya nih first hiking selepas 5 tahun tak trekking sesama dengan Pokyie. Last aku trekking dengan dia masa trip gunung Gunung Ulu Jerneh 2006. Pokyie antara orang terawal yang kenalkan aku dengan xtvt outdoor ni. Dulu, mana ada Pokyie & Sham Castello, kat situ ada aku. Boleh kata tetiap minggu keje kami bertiga masuk hutan je. Penuh kot entry aku kat sini pasal xtvt aku dengan aku dengan derang nih. Sekarang memasing dah ada family. Life a bit different now. But that doesn't stop us from doing what we like the most - Hikng.

2 comments:

Biqque said...

tak pakai warna-warni dah? :D

A-rin said...

nice entry babe!
btw kawan arin 1> kak zurin
Kawan arin 2> hadi.

heheee.

next trip invite ya!