Wednesday, November 07, 2012

muzik suspense.. ba da dum dum

Dari hari Isnin aritu aku tertanya-tanya siapa yang duk geledah
workstation aku.

Ekceli, perkataan geledah tu tak sesuai nak gambarkan situasi aku
sebab workstation aku takde lah bersepah ke apa. Semua terletak elok
je. Tapi, kalau dah tetiap hari aku duduk kat situ dah tentu lah aku
perasan kalau barang aku beralih sedikit.

Jumaat lepas, aku antara orang last yang tinggalkan department ni.
Kalau ada orang nak selongkar barang aku, for sure dia akan datang
ofis taim weekend. Dan nak masuk ofis ni taim weekend, of coz semua
staff boleh masuk. Semua ada access tag. Tapi, terhad untuk certain
lever dan departments lah. Meaning to say, 'orang' tu has to be
somebody yang work in the same dept with me lah kan.

Aku tak sure apa yang 'orang' tu cari. Aku tak simpan valuable thing
kat ofis kecuali sekotak penuh syiling (of which, tak berusik pun).
Drawer pun tak lock. Tak pernah lock pun sebab mostly staff kat sini
takkan simply buka drawer orang lain. Dalam tu bukan ada apa. Other
than stationaries, novel (yang dah 3 tahun aku baca still tak khatam
lagi - kes manader masa nak baca novel taim ofis hour), tape recorder
(aku guna untuk ambil minutes kalau ada meting) dan barang-barang
personal; t-shirt selai & pads. Tapi semua ni tak diambil. Just ada
kesan dialihkan je.

Weird ey.

Kalau nak cari things tentang kerja (fail, etc). Tengok atas meja dah
cukup. sebab hampir semua fail aku letak kat workstation instead of
compactors.

Oh wait, adakah sebab 'orang' tu nak cari kunci safe? No, I dont think
so. Theres no cash in it. Lagipun, there's no key can open it. It uses
few combination numbers... and it can only be opened by me. Only me.
Nobody knows the combination accept for me.

Erk.

No comments: