KENGKAWAN

Monday, July 01, 2013

Mimpi

Terjaga subuh ni dengan mimpi yang paling menakutkan.

Mimpi tentang salah seorang adik aku meninggal dunia.

Ya Allah. Walaupun sekadar mimpi. Ia tetap menakutkan. Menggigil aku dibuatnya. Jauhkan lah segala perkara buruk dari berlaku pada orang-orang yang aku sayang. Serius, aku tak kuat nak hadapi perkara macam ni. Cukup lah sekali dulu.

Aku tahu, hidup ni hanya sementara. Pergilah kemana pun kita tak boleh lari dari kematian. Tapi ya Allah, berilah aku peluang untuk hidup dengan orang-orang yang aku sayang hingga ke hari tua aku.

Teringat conversation dalam whatapps dengan salah seorang adik aku bebaru.ni

Aku: Aku nak hidup dengan korang. sampai tua kerepot.

Adik: Dunia ni sementara usianya. Tiada nilai nya dunia hanya ibarat sehelai kepak nyamuk.

Aku: Sampai kerepot jadi lah :-)

Adik: Hehe :-)

-----------------------------------------------

Mamoru dah gerak balik Melaka subuh tadi. Semoga dia selamat sampai ke ofis.

Drive carefully, sayang.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...