Friday, May 30, 2014

Stop lari?

Hari ni hari ke 5 aku stop lari.

This week pulak takde event. So memang relax sangat lah. Makin lama macam malas ja nak lari.. haha.

Baru fikir nak stop for good, kak Arie pulak update status dia baru habis buat full marathon somewhere area gunung Everest. Serious jeles (proud of her too). Dia amik masa 9 jam lebih untuk habiskan marathon. Gila perempuan ni.. haha.

Tetiba nak jadi macam dia. Nak explore outdoor overseas. Tak semestinya lari. Maybe hiking. Sebab tu yang paling aku suka. Running & climbing just nak kill time ja.

Tapi komitmen banyak. Especially towards family. Aktiviti camni perlu masa yang lama. Tak sanggup nak berjauh dengan kiddos. Camne?

But takkan nak tunggu Double A besar baru nak pegi. Taim tu aku ntah larat lagi ntah tak.. hahaha.

Nak bawak kiddos hiking sama? Mamoru takkan setuju. Aku sendiri pun tak berani. Sebab Amarr ada history alergic yang nyaris buat aku kehilangan dia. Tak sanggup beb. Sebab mender ni la aku & Mamoru tak berani nak bawak kiddos masuk hutan. Bawak naik Broga pun tak berani. Serious.

Tunggu Double A besar sikit baru aku berani buat xtvt outdoor sesama.

Now dah almost pertengahan tahun. Selalunya time camni dah plan untuk next year punya outdoor xtvt.

Sham Castello ada ajak join trip Trusmadi & Tambuyukon tahun depan. Tempting, tapi aku dah conquer dedua gunung ni. Takpa, tunggu dulu. Kot la ada yang offer trip yang lagi best.. haha.

Tapi dalam kepala asyik fikir tentang Annapurna Circuit. Trip ni amik masa paling cepat pun 2 minggu. Dah ramai gak lah member outdoor lain yang dah completed circuit ni. I want to be next!

Annapurna Circuit.  Annapurna Circuit
Annapurna Circuit.  Annapurna Circuit
Annapurna Circuit.  Annapurna Circuit
Annapurna Circuit.  Annapurna Circuit
......
......

Sebut 44 kali agak2 tahun depan boleh pegi tak? Hahahahaha

No comments: