Saturday, August 23, 2014

Seminggu tak lari

Masuk hari ni, genap 6 hari tak training. Tak lari. Tak exercise.

Selalu kalau skip training lebih 2 hari, mood memang kelaut kedarat. Tapi kali ni pelik. Rasa kosong. Takde rasa tak puas hati dengan performance sendiri tho naik tangga ofis pun rasa tersangkut2 nafas. Dan takde juga rasa hepi. Tak tau nak describe macam mana. Takde perasaan kot.

Atau mungkin tak sempat nak fikir sebab minggu ni kepala serabut dengan keje. Keje pun tengah menggila. Budget planning week. Next week pulak budget challenge session. Stress.

Haih.

Minggu ni aku letgo Mizuno Run 16km. Tapi still takde buyer. Nak je aku larikan sendiri, tapi takut sakit hati pulak dengan timing. Double stress.

Great Eastern 10km, Makna 15km, & 2XU 21km pun aku nak letgo. Kes main register bebanyak race pastu bila ada race yang lagi menarik, terpaksa la let go bib yang sedia ada.. haha.

Dulu aku pegi hiking sebab hiking bagi aku unexplainable satisfaction. Running pulak merely distraction. Distract aku dari terlalu banyak berfikir. Dari stress. Keep me sane.

Tapi sekarang I can proudly say, I run for satisfaction! Running dah jadi personal. Its me. My private time. Sebab tu kadang2 bila aku masuk race sorang2. I really enjoy my moment. Every minutes of it. I dont have to think about anybody or anything else. I get to choose my own pace. So bila each time aku habis lari, aku boleh berbangga dengan timing sendiri. Tho takde la dapat podium. But good thing, i finish strong.

I have a wish. To run alone. In certain event lah. Maybe yang jauh2 dari KL. Not that I didn't enjoy running with my buddies, friends. But sometimes I just love to explore things my way. Macam hiking jugak lah. Sometimes I pegi sorang. Join team yang aku tak kenal. Make new friends. Its interesting.

I'm so lucky Mamoru understand this. I dont bother if others dont.

**********

Crazy week. Tambah pulak dengan SD card kaputtt. Confirm banyak data hilang. Esp my running record and few other things.

Tentang gambar tak risau pun. Lucky aku guna Google+. Save every photo the moment you snap the pics. Even whatapps photos, screenshots, video semua selamat dalam Google+. You can view online, download or delete anytime. 



My Suunto bateri pun kaputtt jugak. Perfect.  Hilang semua data dalam tu.

No comments: