Saturday, September 13, 2014

Makeup

Serious lama tak pegang berus makeup. Thought I lost the skill already.. wahahaha.

Honestly, aku dah tak minat nak makeup kan orang. Jangan kata orang, diri sendiri pun memang malas nak makeup. Bila dah sampai tahap umur camni, aku prefer untuk appreciate natural beauty (cewah). 

Tak perlu lagi nak mekap tetebal semata nak impress kan orang. Plus, takde siapa yang perlu di impress kan lagi kecuali Mamoru :)

Tak tahu apa aku nak buat dengan page Makeupfreak kat facebook. Aku ada 17,000 ++ follower yang duk like my makeup art. Nak delete or biarkan aje eh??

Bride-to-be sekarang tak macam dulu. They just don't care how much Makeup artist charge untuk make up per session. RM1000 ++ pun diaorang tak kisah. As long as nampak cantik on wedding day.

Its good money. Easy job. One hour session dapat seribu ++ ringgit cash.

But that was dulu. Now aku value masa yang ada masa weekend. Just nak relax dan buat xtvt yang aku suka ja.

Dulu, yes aku minat makeup. Sebab? My makeup artist on my wedding day sucks. Buat aku rasa macam raja kapoor. So I learn things about makeup just to satisfy myself. But who knows, I'm good at it and started to join the professional makeup artist group.

Tapi satu bila minat atau hobby bertukar keje, terus rasa tak best. Tak suka lah. Rasa terbeban. So, aku stop.

Still kalau ada kawan2 rapat yang gedik2 nak makeup aku layan kan je. But FOC je lah. Like this one here. Or  kalau ada special requests from orang2 yang aku sayang (like my step sister yang nak kahwin December ni), aku turutkan ja. Sekali sekala is ok. But for fun only :)

No comments: