Wednesday, September 17, 2014

Reebok 1 Challenge 20km

Lesson learnt: Never join any run with obstacles alone. Unless you're fit enough la kan. Kalau dalam team, should be ok kut.

Running part takda prob. Aku enjoy the route.  Walaupun campur2 road and trail.

Tapi part angkat guni pasir 15kg and lari 100 meter memang tak dapek la kan. Aku just peluk dan berjalan ja sampai habis. Pasir basah pulak tu. Confirm lebih 15 kilo berat dia. Menyumpah dalam hati je lah.

Aku buat semua obstacles kecuali monkey bar. Terlalu tinggi sampai aku lompat pun tak boleh nak reach. Kalau ada yang willing hulur tangan untuk tolong aku capai palang besi tu maybe boleh aku bergayut sampai habis, tapi nama pun "one challenge". Pepandai sendiri la kan.. tsk.

Climb wall pun aku buat sendiri. Atas bantuan sorang lengchai yang suruh aku pijak paha dia. Kalau tak, sampai esok pun belum tentu aku boleh panjat wall 4 meter tu.

Cuma yang buatkan semua jadi mencabar bila sepanjang event, hujan lebat dari mula lari sampai habis.

Scary ok panjat wall dalam hujan lebat. Peserta lelaki pun aku tengok cuak nak memanjat dalam keadaan camtu. Aku yang comel lagi lemah ni apatah lagi kan kan kan. Kalau terlepas tangan, ke hospital la jawabnya.

Obstacles yang lelain, e.g., lompat divider, merangkak bawah jaring/kanvas, rendam kaki dalam ais, bukit, etc takda masalah.

Managed to complete the run in 2 hours 37 mins. Dapat 50th placing. Suprise dengan timing sendiri. Padahal aku lari main2 ja taim tu (ok, ada nada riak disitu).. wahahahaha

No comments: