Monday, December 08, 2014

Are you ready, aD?

Malam tadi dengan confident aku inform Sham tanak share ration or fly dengan team CUS yang lain.

Aku nak go for solo. Pikul ration and camping gear sendiri.

Terkejut jugak lah Sham dengar permintaan aku. Tapi since dia dah lama kenal aku. Takde lah terkejut sangat kot. Bukan dia tak tau perangai aku ni. Hati kering. Kalau aku dah cakap aku nak, memang takde takde siapa boleh halang.

Ada juga orang lain yang decide untuk bawak ration sendiri. Tapi still sharing dalam satu kumpulan. Aku je yang buat keje gila nak bawak ration sorang2. Saja cari pasal kan.. haha. Anyway,  this is for my own  satisfaction ja. Saja nak rasa macam mana hazab bila kena berdikari dalam hutan. Ekceli, in other words, saja nak buat benda yang orang lain jarang buat. Esp kaum perempuan. Don't u just love creating history? Hihi.

Sama macam marathon jugak. Next year, aku nak target personal best timing untuk 21km & 42km.

Untuk 21km, I know for sure I can do sub-2 (finish the half marathon within 2 hours)

My new mission is for 42km, aku nak set target buat sub-4 (finish within 4 hours)! Kalau dapat sub-3 pun lagi baguihhh.. ahahahahaha.. matey lahh berangan. For a start, sub-4 dulu hokeh aD! Jangan cakap ja pandai, action kedaratttt!

Back to the stori..

Ada masa 14 hari lagi sebelum trip 6 hari 5 malam ke Gunung Chamah & Ulu Sepat. Kena buat preparation awal2. Esp bab ration. Kang tak cukup makanan, naya! Takkan nak minta ihsan team lain kan. Haih.


Jadual rations yang aku plan untuk bawa sepanjang 6 hari 5 malam dalam hutan.. Tak boleh share buat masa ni. Nanti dah habis trip baru ahkak publish untuk tatapan naa.. hihi.

No comments: