Tuesday, February 03, 2015

From Melaka with Love

Balik jugak Melaka tho tau Mamoru wouldn't be there for us. Dia kena keje kan. Weols tidur rumah ayah je.

Cakap kat ayah nak jogging ke Masjid Tanah pagi ni. Tak jauh pun, 4.5km je. Pergi balik tak sampai 10km pun.

Memula ayah macam ok. Tapi pastu dia bagi alasan banyak keta la.. itu la.. ini laa.. hahaha. Dia tak kasi la tu. Dia tataw kat KL tu lagi banyak kete kot.

So nak jaga hati ayah dari risau yang melampau, aku lari area taman perumahan ja. Training speed 4 x 400 meter x 10 kali. Setengah nyawa gak la nak habiskan. Hampir tersadai kat tepi pagar dibuatnya. Uwaaa.. tobat tanak skip training lagi pasnih.

Habis training, jenjalan area kawasan perumahan. Dari first day beli rumah kat sini, nih first time aku bebetul lawat area sekitar rumah. Kawasan takungan banjir nampak tak terjaga & penuh lalang. Kena report ni. Overall lain2 ok. 

Aku jumpa playground area. Bebetul dekat dengan rumah. Dalam 200 meter. Cantik & terjaga kawasan dia. 

Cecepat aku balik rumah, ajak kiddos pi playground. Cuaca pagi pulak best! Sesuai nak lepak lelama kat situ.

As expected, kiddos was so happy. Ajar diaorang macam2. Especially jenis pokok, serangga, ulat etc.

Lebih happy bila weols dapat suprise yang tak terjangka. We're so happy!! Like, really happy!! Thanks Mamoru!! Love u!


Boleh buat trail run belakang tu. Tapi mauu pingsan ayah aku kalau dia tau aku lari kat situ.. ahahaha. 

No comments: