Sunday, February 15, 2015

Nasi goreng rice cooker

Dia tanya aku penah masak nasi goreng guna rice cooker?

Aku imagine tumis bawang segala dalam rice cooker pastu bubuh nasi dan goreng.

Tapi dia cakap bukan camtu. Part tumis tu betul. Cuma beras tu ditanak macam biasa kita masak nasi. So, bila nasi masak, otomatik jadi nasi goreng.

Ok. Aku rasa aku faham cara penyediaan nasi yang dia bayangkan.

Kata dia, masa kekecik dulu dia makan nasi goreng camtu.

Ok.

Dia teringin nak makan camtu kut. For sure lah kan. Kalau tak, kenapa dia mentioned? Aritu pun sama. Dia bagi gambar makanan. Tanya aku tahu tak macam mana nak masak gitu?

Haih.

Wish we can have more time together. Boleh masak apa je yang dia nak.

Haih.

Apa lah yang aku buat kat KL ni..

******************

Note: Mamoru called pukul 3.00 ptg. Rindu kat kiddos katanya. Dia baru sampai Kem Kubang. Rasanya maghrib tadi dia dah sampai ke Kem Botak. Rest well tonight, sayang. Still have another 7 days to go! My pray will always be with you.

2 comments:

aisha said...

Err aci wat experiment masak nasi goreng style gitu? Time bujanh emergency buat yg Cara first tu.. Yg Cara second Goreng nasi sambil tanak nasi tak tahu plak..

Anonymous said...

Tu la.. nak kena trial n error. Kalau jadi, boleh share resepi kat sini.. hihi