Wednesday, September 30, 2015

Mood swing towards end pregnancy

Lately mood macam aper je. Sikit2 nak cembeng. Pantang silap sikit, mula lah nak merajuk.. cebek2.. 

Serious aku tak faham dengan diri sendiri. Aku cuba gak control. Tanak terlalu emo. Tanak sakitkan hati orang or buat orang susah hati. Tapi ntah lah. 

Dah hujung2 pregnancy ni aku notis yang aku develop few bad mood swings:
1. Penjeles. Pantang orang tag / whatapps Mamoru benda2 pelik, mula lah nak cemburu buta. Sure terkejut Mamoru dengan perangai baru aku ni. Aku bukan jenis nak jeles2 sebelum ni.
2. Cepat merajuk. Tak makan pujuk lak tu. 
3. Cembeng. Sesikit nak nangis. Sampai tersedu2. Murah betul air mata lately.
4. Mudah marah. Tapi bab marah ni cepat ja hilang. Lagipun bukan marah jenis mengamuk ke apa.. Aku kalau marah, aku diam tak bercakap apa2.
5. Crave for attention. Attention! Attention! Apa je aku buat aku nak Mamoru notice & of courseeeee aku nak pujian. Kalau aku upload gambar online, sila 'like' dan komen yang best2. Kalau aku pakai lipstick, sila puji aku cantik.. huhuhu.
6. Terlebih manja or ngengada sampai rasa nak lempang diri sendiri.. uwaaa.

Semalam, aku merajuk lagi. Sampai Mamoru berkejar balik dari Melaka ke KL semata sebab nak pujuk bini dia nih. Sungguh mengada lahaiii. Pastu rasa bersalah. Cembeng lagik.

Mamoru cakap, dia risau aku camni.

Uwaaaa... aku pun risau dengan pangai baru aku ni.

Haih. Tak sabar nak habiskan sebulan lagi pregnancy ni. Cepatlah habis mood swing.

Adik badik ni.. kalau tidur memang tak leh berenggang..

Tak cukup bahu mummy, bahu abang Ariff pun jadi







No comments: