Saturday, November 28, 2015

Our Aleesya

Compilation gambar Aleesya dari usia satu hari hingga 22 hari.

Aleesya ni kuat tau. Masa usia dia dua minggu dalam perut, aku dah bawak dia lari 60km Nuang ultra marathon.

Seminggu lepas tu, aku bawak dia hiking kat banjaran Tahan pulak dari Merapoh ke Kuala Tahan dalam masa 2 hari 1 malam.

Taim tu aku tak tau diri ni pregnant.

Bila dah tau pregnant pulak, aku pi lari full marathon 42km. Taim tu Aleesya baru 2 bulan lebih dalam perut. Lari slow ja. Timing masa tu 6 jam 30 minit kut..

Lepas2 tu ada juga running lain yang aku join. Tapi short distance ja. Dalam 5km ke 12km.

InsyaAllah, kalau ada masa, lepas 6 bulan nanti, maybe, diulang MAYBE aku akan berlari / hiking semula.

Dan maybe, no more ultra-run or ultra-hike sebab aku plan nak fully breastfeed Aleesya. So, aku tak boleh buat xtvt yang melebihi 4 jam tanpa stop untuk breastfeed atau pumping :)

C-sec fact:
6 minggu : Tempoh untuk boleh 'bersama' dengan suami semula.
6 bulan : Tempoh untuk luka operation pulih sepenuhnya
2 tahun : Tempoh untuk conceive semula - kalau teringin nak tambah anak lagi la kann.


Ni masa usia Aleesya satu hari (kat hospital Al Islam)

Tembam kan pipi dia 

Banyak gambar Aleesya time dia tidur. 


Sleeping princess

I see u! Ramai yang suka mata dia. Aku pun suka. Besauu.. hihi


Sama tak muka kami :)

Ok lah.. till next picture.. Assalamualaikum :)


2 comments:

miss eimanhikmah said...

sebijik muka mama dia..

WNA said...

Aleesya csec ye kak?
Jom sama sama breastfeed baby.. insyaAllah ade rezeki untuk baby.

Auntie pun suke tengok mata besau Aleesya!