Monday, January 25, 2016

Bekal untuk Mamoru

Aku adelah orang yang tak suka buat air minuman.

Jarangggg aku buat air. Tak kira lah air teh, kopi, sirap ke apa jenis sekalipun. Sebab, aku lebih suka minum air masak.

No wonder kiddos pun takkan minum air lain selain dari susu & air masak (Bezanya, Amarr suka minum air sejuk & Ariff suka air suam). Air minuman dalam kotak, vitagen ke haper tak payah lah offer kat kiddos. Memang diaorang takkan minum.

Tapi kalau pegi kedai makan, takde lah aku order air masak. Paling2 pun teh atau fresh orange. Mamoru pulak aku perasan dia suka minum neslo. Kiddos still sama, nak air kosong je (jimatt.. haha)

Chua pernah bahan aku atas gunung sebab tak reti buat air kopi. Sampai sekarang, kalau dia ingat, sure dia kutuk aku kaw2.

Sigh.

Semenjak dua menjak ni, aku tergerak nak belajar buat air minuman.

Bukan untuk diri or kiddos. Tapi untuk Mamoru.

Baru nak belajar after almost 8 years kahwin okay! Matilakauu. Hahahaha.

Tapi better dari tak belajar langsung kan.

Semua sebab Mamoru demam aritu. Tak lalu nak makan. So, aku buatkan air teh.

Dari air teh, aku dah advance sekarang. Dah pandai buat air neslo! Now setiap kali Mamoru pi keje, aku bekalkan dia dengan air neslo panas.

Next, mission aku nak belajar buat beverages especially yang berkaitan dengan coffee supaya sesedap air Starbucks.

Resepi makanan berlambak kat internet. Resepi buat kopi ada tak? Lets google-licious.


Bekal untuk Mamoru pagi ni. Neslo panas & homemade nasi goreng ayam. Seminggu sekali je dapat buat untuk Mamoru 

No comments: