Friday, January 29, 2016

Conversation Ariff & Amarr

Pengaruh tv. Kena pantau selalu.

********************


Ariff & Amarr nampak shooting star.

Ariff: Mummy hurry. Make a wish.

Ok there's no such thing as wishing upon a star bagai. So, aku tukar ayat..

Me: Mummy doakan anak2 mummy berjaya dalam pelajaran, berjaya dalam kehidupan dunia akhirat, sentiasa sihat, panjang umur dan sentiasa dilindungi Allah swt.
Amarr: Saya nak wish Aleesya cepat jalan dengan  senang berjalan.

Aww.. so sweet Amarr ni. Mesti dia kesian tengok aku duk jaga Aleesya siang malam.

Me: Ariff doa apa?
Ariff: Saya wish saya pandai dekat school. Nanti cikgu tak marah.
Me: Aminn. Semoga Tuhan makbulkan doa anak2 mummy.

********************


Layan Ariff colouring & Amarr gunting & gam kertas (macam buat kad ucapan)

Ariff: Mommy, today is valentine's day?
Me: What? Where did u learn about valentine?
Ariff: Dekat tv ada.
Amarr: Amarr nak buat valentine card untuk Ayuni.

Ohemmgee. Baru 6 tahun dah tau pasal valentine?

Me: Kids, kita tak boleh sambut valentine ok. Tak elok. Instead buat kad untuk valentine, why dont u guys buat kad untuk mommy & daddy punya wedding anniversary. Next week our anniversary tau.
Ariff: Wedding anniversary tu apa?
Me: The day mommy kawin dengan daddy.
Ariff: Oh.. masa tu Ariff dengan Amarr dalam perut mommy kan?
Ok Ariff buat kad untuk mommy & daddy.

Wow. Kids nowadays tak perlu explanation eh? Semua dia tau.

**************


No comments: