Wednesday, January 20, 2016

Kegilaan berlari

Hanya orang yang berlari je faham perasaan ni.. haha.

Tahun ni nak teruskan misi yang tergendala (sebab pregnant tahun lepas). Kira misi carry forward la ni: Ultrarunner / Ultrahiker wannabe.

Cita2 nak lari 100km, tapi yang ni kena KIV dulu sebab aku fully breastfeed kan. Kalau lari non stop sampai berbelas jam, bila pulak nak pump susu. Tanak la duk focus lari sampai production susu terjejas.

So tahun ni, concentrate kat full marathon ja.

Dalam tak sedar, hampir penuh kalendar tahun ni dengan running xtvts. Serious tak perasan tau. Main register ja. Itupun still ada few full marathon under favorite list yang belum  buka untuk registration, e.g., Putrajaya Night Marathon, Standard Chartered, Bali Marathon, etc. Tak sabar nak register.

Kat bawah ni list confirmed marathon yang aku dah register (dan update kat sidebar blog ni :)

Untuk January & February takda race sebab aku still under recovery.

Actually minggu ni aku ada Twincity Marathon 42km. Aku register tahun lepas. Masa tu tak tau nak kena deliver secara operate kan.. huhu. Mamoru dah tolong jualkan bib. Good luck lah to whoever yang larikan bib aku tu :)

2016 list of XTVTs

Mar 11 2016 Wedding adik no.7 (Kedah)
Mar 26 2016 Trail Marathon 12km
Mar 27 2016 Trail Marathon 15km
Apr 3 2016 Half Marathon 21km
Apr 9 2016 Wedding adik no.7 (Melaka)
Apr 24 2016 Half Marathon 21km
May 28 2016 Full Marathon 42km
Jul 30 2016 Half Marathon 21km
Aug 21 2016 Half Marathon 21km
Oct 8 2016 Ultra trail marathon *tunggu registration dibuka*

Kalau tengok jadual ni, aku lebih banyak register untuk Half & Full Marathon je. Aku kurenggg sikit nak lari short distance (unless its a trail marathon)

Bukan nak berlagak okay. Tapi sebab aku memang tak boleh compete short distance race. Aku lari tak laju beb. Stress lari 10km. Sebab asyik duk fikir bila la nak sampai finishing line. Nak layan lagu time lari pun tak tenang.

Aku prefer long distance sebab omputeh cakap 'it's my thing'. Lagipun, lari jauh boleh layan lagu best2. Layan feeling. Layan view. Fikir masa depan. Dan aku confident boleh naik podium (provided with consistent training la kan.. haha)

No comments: