Monday, January 25, 2016

Merapu

Esok kiddos start sekolah. Minggu ketiga.

Boleh tak aku rasa macam tanak kiddos gi sekolah esok. Nak diaorang duduk umah je teman aku.

Haih.

Kiddos relax je esok sekolah. Aku je yang lebih2. Macam aku lak kena pi sekolah :(

Kalau Ariff still dalam Brainy Bunch, dah lama aku pontengkan. Dah masuk darjah satu ni tak berani aku.

Uwaa..

Emo sangat malam ni tau. Tiba2 rasa rindu kat anak2 (walhal diaorang ada je tidur dalam bilik). Apekah?

Minggu ni last maternity leave. Cuti tiga bulan rasa sekejap je. Next week dah start keje.

Uwaa.. Uwaa..

Wahai hati, kuatlah. Wahai diri, tabah lah.

Supermak tak ready nak tukar title jadi Ultramak.

Nextweek jadual Ultramak would be:-

Bangun & bersiap seawal 5.00 pagi
Mandi & siapkan kiddos & baby pukul 6.00 pagi (good thing is boleh solat sama2 dengan kiddos)
Hantar kiddos pi sekolah & taska seawal 7.00 pagi
Masuk keje dari 8.45 pagi sampai 5.45 petang
Fetch kiddos dari sekolah & taska pukul 6.30 petang
Sampai rumah 7.00 malam
Dinner pukul 8.00 malam (masak / tapau)
Then, semak homework, prepare buku & bekal kiddos untuk esok,  layan cerita kiddos, layan baby.
Before bed, kemas rumah, basuh baju etc.
*Ni tak termasuk jadual untuk breastpump & training lari lagi.

A bit tough jadual Ultramak tahun ni.

Tapi tak boleh mengeluh banyak2. Ada orang struggle untuk keje di zaman ekonomi down ni. So, bersyukur lah aD. Kau masih ada kerja.

Doa banyak2. Moga ada rezeki untuk pindah Melaka. Satukan semula family yang dah lebih 5 tahun hidup berjauhan.

Long distance relationship is not fun anymore.

No comments: