Thursday, September 29, 2016

LSD

Ramai ajak buat LSD trans gunung Nuang dari Pangsun ke Tanah Rimba, Janda Baik weekend ni.

Tempting sangat.

Tapi dah dekat2 dengan race, cuak juga. Aku tanak push on hardcore training. Ada 3 sebab yang buat aku tak berani nak join diaorang

1. Sebab trans Nuang ni ambil banyak masa training. Satu hari suntuk. Maybe kena start seawal 4 pagi dan habis almost waktu malam hari yang sama.

2. Terlalu banyak tenaga diperlukan untuk complete trail Nuang. Walaupun aku pernah naik puncak gunung Nuang almost 20 kali (maybe lebih - I lost count), aku tetap tak berani underestimate trail Nuang. 

3. Tempoh masa untuk muscle recover lepas trans Nuang ambil masa 2 atau 3 hari. Maybe lebih. I can't afford that long. 

So, not a wise decision lah untuk join elit2 runner naik Nuang weekend ni.

Aku punya plan just nak layan loop trek balak kat Nuang je. Coz trail trek balak Nuang similar dengan route berbatu kat tanah tinggi Cameron. Its a good place to train, I think.

***************

Malam tadi LSD dengan Wani kat Tasik Permaisuri. Dia nak buat 2 loop je katanya. Tapi, bila dah terjebak dengan aku. Terus jadi 20km. 

Gigil2 lutut kata Wani. Tak penah2 dia lari sejauh tu kat Permaisuri. 

Jangan serik ok Wani :)

No comments: