KENGKAWAN

Saturday, June 10, 2017

15 Ramadhan 1438H

Terlepas larian sebelum sahur pagi ni. Sempat bangun untuk sahur je.

Penat sangat malam tadi kut. Tak, sebenarnya penat sangat minggu ni. Penat dengan kerja.

Tiga datelines kena kejar. Dan semalam yang paling penting sekali: paper untuk create new income for company. Paper yang kena dapatkan approval bukan je dari company sendiri, tapi dari Bank Negara. Tough.

Gigil2 present draf untuk first paper. Alhamdulilah, boss ok. Cuma kena banyak buat research and masukkan lebih banyak input on TAT & labour cost.

Ok. Noted.

Tapi kita sambung azab menghadap paper ni minggu depan pula. Coz weekend is coming. Dan weekend adalah happy moment untuk aku.

Oh semalam, HR called. Inform tentang flight schedule ke Bali. Aku ada request untuk extend stay kat sana. Dah plan nak amik 4 hari cuti. So, termasuk weekend, aku akan stay kat Bali selama 6 hari. Tapi ada berita gembira, HR cakap, aku just amik cuti 2 hari je. Lagi 2 hari kira unrecorded leave. Aku macam wahh! Bestnya. Jimat cuti 😉.

Lebih happy bila HR invite aku untuk wakil company dalam Rat Race bulan depan. Double wahh! Sebab event ni memang dari dulu aku nak masuk. Cuma, siapa lah aku dulu kan.. talent yang unrecognizeable.. haha.

Alhamdullilah untuk minggu yang sangat stress dengan kerja dan berita gembira dari HR sebagai balancing stress-happiness.

Okay. Lets kemas rumah. Satgi nak pergi shopping baju raya untuk hero2 kecil. Amarr dah bising, aku belikan Aleesya banyak baju raya, tapi baju dia tak ada lagi.

Sory darling, mommy excited tengok baju baby girl. Cute yang amatt! Kebaya, peplum mini kecil buat mommy lupa diri.. hiks.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...