Friday, December 28, 2018

Chiang Mai Marathon 2018

Its race day!

Dari 9 orang team SAC yang join Chiang Marathon 2018 ni, aku sorang je yang lari 10km ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚ Yang lain semua buat half marathon 21km.

Tepat pukul 1.00 pagi, semua bertolak ke race village (600 meter dari hotel). Aku sorang je keluar lambat pukul 3.00 pagi coz 10km flag off pukul 4.00 pagi.

Masa turun kat lobby, aku tengok Kik (our tour guide) dah setia menunggu aku kat situ. Komited betul dia ni tau. Padahal, aku dah cakap tayah tunggu. Aku nak warm up lari dari hotel ke starting point. Tapi dia berkeras nak teman aku jugak. Haish.

So berjalan la kami ke race village sambil borak2 hilangkan ngantuk.

Sampai kat Tha Pae gate, aku suruh dia balik sebab anak start warm up tapi dia tanak. Responsibility katanya. Dia nak tunggu sampai flag off baru dia balik. Tskkk... Baiknya laa orang Chiang Mai ni ❤️

Suhu time ni 20°c. Best sangat. Cuaca cerah. Meriah.

Flag off 10km start on time pukul 4.00 pagi. Tapi disebabkan aku leka warm up, aku terpaksa beratur kat barisan belakang sekali. Penat juga lah nak zig zag potong orang depan. Lepas 4km baru la jalan clear. Itu pun sebab aku skip 2 water station sebab nak elakkan crowd yang ramai.

Honestly aku tak push langsung untuk race ni. First sebab terlalu ramai 10k runner sampai 4km pun still tak boleh ditch the crowd. Second sebab tak cukup rest sebab asyik berjalan je kat sini.

Tapi suprise bila sampai finishing line, still tak ramai orang dan bila tengok jam, aku dapat buat PB 53 minutes! Not bad kan.  (Previously, my best 10km was in 2017 - 55 minutes).

Im soรณo happy! Its a good vibe to start my 2019. Cant wait for more PBs ๐Ÿ˜Š

Note: Coach Edan managed to get 4th placing and Rahim at 10th placing with PB (1:24). Respect sangat kat depa ni. Even rest tak cukup pun still bileh PB ๐Ÿ’ช๐Ÿ’ช

Muka happy ter PB tak sengaja

So proud to be here with SAC team

My race result

Race photos by local photog. Ni towards 8km

Almost reaching finishing.. happy face

Sebelum start race. Thanks Kik for this pic

1 comment:

DrCat said...

wow...ad tengah sakit lutut pun boleh PB! :) tahniah!