Sunday, March 17, 2019

Breaking in new shoes

Tengah cari running shoes yang sesuai dengan kaki.

Dari awal2 lari masa tahun 2011, aku tak pernah kisah pun bab kasut. Just beli dan pakai yang selesa dengan kaki

Kasut pertama yang aku pakai Ghost 5 by Brooks. Dah banyak seriess Ghost aku guna. Dari 5, 7, 8, & 10. Then Transcend 3 (dapat as hadiah), & Launch 5 (dapat dari lucky winner). I love Brooks and still love it till now.

In between, aku guna Adidas, Salomon & Hoka Vanquish (not a fan of Hoka anymore).

Now tengah try ber-eksperiment dengan brand lain. Kut la kalau ada brand yang boleh cabar loyalty aku terhadap Brooks.

Aritu dah try Asics - gel Nimbus. Baru pakai sekali masa lari 11km aritu. Best. Rasa macam pakai Brooks. Tapi awal lagi nak bagi komen. Tunggu lepas aku buat long run dan run a race with it. 

Semalam breaking in Nike - Zoomfly flyknit. Mula2 tu skeptikal juga sebab kasut ni terlalu nipis. Cuma bahagian tapak je tebal. Tapi bila dah pakai,  rasa macam dia grip/fit comfortably kat kaki. Bila lari, landing rasa best. But then, still too early to commet or decide as I just run 7km with it. Tunggu long run or at least a race to really know the shoe potential - to either love it or hate it.. 😊

Now lets get more serious in running 💪💪🔥🔥


No comments: