Thursday, March 16, 2006

bz lagik

Met my former boss, D.A kat Eastin juz now. Had lunch together. Juz borak mcm biasa. Tanya ttg life, family - ok lah. Tapi dalam berborak tu, dia duk tanya ttg our August project. Memula tu aku tak perasan.. tapi bila dia start korek rahsia pasal semua clients, aku dah dapat agak apa yg dia nak. I’m really pissed. Tapi tak mampu nak tunjukkan. Why? Sebab aku still respect dia.. aku anggap dia mcm bapak aku sendiri.. Yang paling penting, dia lah org yg curi resume aku dari company XXXXX semata-mata nak aku bekerja dgn company nih – atau dgn kata lain, dia lah org yg bertanggungjawab memperkenalkan aku dgn dunia korporat nih. Dia banyak bagi aku keyakinan diri.. ajar aku dari aku naïve tak tahu which fork goes with which foods.. sampai lah aku boleh handle one big corporate event sengsorang..

Yep aku terhutang budi pada D.A.. (Tuhan je yg boleh balas jasa baik Dato’)… but truly sorry, tak kira mcm mana baiknya layanan yg diberi, still cant buy my loyalty. Hope dat wud be our last meeting. Pls.. jgn buat aku hilang rasa hormat itu.


…………………cut d`crap…………………..

Dah dekat seminggu aku tak pegi jogging..*sighs*.. Reason? Lutut aku sakit coz terlalu aktif sangat - need rest.

Rutin aku dlm minggu nih:

6.30 am - bangun, gegolek atas katil dgn Pinky jap, pastu mandi, solat & make up.
8.30 am - breakfast (biasanya roti, peanut butter + coffee/tea – kengkadang tu air kosong je)
8.45 am - cab dah tunggu kat bawah (tetiap hari, guard kat umah tu akan prepare paper The Sun - taim on d way ke opis aku guna utk baca paper coz pastu mmg takde masa)
9.00 am - sampai opis.. (cek email, reply mana yg sempat, baca blog kekawan, etc)
…keje, keje, keje….
1.00 pm - lunch dgn member dari opis sebelah (all stret guys)
…keje, keje, keje….
7.30 pm - balik umah (depends gak.. kengkadang balik lagi lewat)
8.00 pm - memandi pastu layan dvd or sambung buat keje.. err.. dinner? Jarang mkn taim mlm.
9.00 pm - taim camnih biasanya Godongs akan call. Lepak Majeed sampai tengah malam.
12.30 pm - balik umah.. sambung tgk dvd or buat paperwork or apa per je lah.
3.30 am - baru terasa mengantuk – tetiap hari tidur taim camnih.

...(pastuh, repeat balik rutin yg sama dari awal)

*aiyak*.. Merasalah entry tak lengkap hari nih.. gtg lah. Later.

21 comments:

Anonymous said...

hai ad.saje tumpang lalu...tgk gambar u, tak sangka rajin panjat gunung!!i dulu suka gak panjat.tapi skg dh xlarat la..

Aku... CikSekut said...

aD:
free call anytime, we go for movies or anything la yg boleh buat us happy :o)...

~lihat rambut merahku di cermin...ahhh inilah padahnya kalau cinta dah naik kat kepala, kan aD... dah merah menyala dah ni...hahaha~

Anonymous said...

ef:
kalau ada masa tu, jom lah join skali.. =)

biskut:
movie? okeh je.. nnt la kita set time ek?.. psst.. best of luck for tonite.. dont forget d flower.. she gonna love dat..(hepi for both of u)..caiyokk!

Anonymous said...

Huh...Cik Bisekut kiter dah bakal mengakhiri zaman kesinglelannyer ker...ish...sedihnyer...baru ingat nak ngorat Cik Bisekut...:(

Anonymous said...

erk?biskut? mengakhiri zaman bujang> jeng jeng jeng..

ad..bosannya idup ko!..he he he..

sidian

Aku... CikSekut said...

to anonymous:
haha sape pulak ni nak ngorat saya ni... adeiii mana ade bercinta... sape le nak kat saya kan aD? Saya tetap single and available...bukan mcm aD yg single dan ntah bile nak available :))

aD:
ada masa do give me a cl...ade sthing nak crite. yg pastinya bukan cerita gembira2 la hahaha tp as usual i'll try to be happy. if not for me mungkin for u and everyone else... :)

Aku... CikSekut said...

sidian:
mana ade, kite tetap maintain single... bukan mudah menyintai org yang tak suka dicintai kita... hehehe

Anonymous said...

erk pening ngn ayat biskut. watever..yang penting u happy wit ur life kan biskut?,he he he sidian

Anonymous said...

biskut:
r u ok buddy? wuts wrong? dunt feel bad if thing doesnt work our way.. take it easy neh..

Aku... CikSekut said...

aD:
:o) i'm not really ok...tgh sakit sebenarnya. ni baru discharge. saja tak nak heboh2. Dah sehat baru boleh heboh hehe hmmm... entahla susahkan aD bila kita sayangkan org mati-matian tapi org main2 je dgn kita. Mcm main tarik tali...sekejap kata nak,sekejap tak nak...Nape le hati i ni pergi pada dia. Kan baik kalau terus pada u je. Senang sikit... at least I know u single...tak available pun takpe...ni mcm biskut chocfudge. Now u see now u don't

~sebut pasal biskut ni i dah lama tak makan biskut roti kering tu yg ade gula tu...uiii cecah teh sedap tu~

Aku... CikSekut said...

aD:
I think we should create a club for singles sengetians like us...what do u think? dah sah la i member pertama

*sengih2*

Anonymous said...

eh eh...cik bisekut still abaylabel ek...hehehe..bestnyer..leh try coba uji test tak...?

Anonymous said...

biskut:
sabar lah wak.. susah nk baca hati org nih.. hah tu ada yg berkenan.. anonymous namanya.. *hik hik*

Aku... CikSekut said...

aD:
uihhh sape le budak ni daring siut. Heh, u tau ke sape dia ni.. malas la nak becinta ni.. ade ok takde pun ok la kut...

*i ade sthing nak crite tp bukan kat sini*

Anonymous said...

'malas la nak becinta ni.. ade ok takde pun ok la kut...'herm...klah...berita paham roger n out...

Aku... CikSekut said...

anonymous:
adeiii laaa, emo plak dia. Buruk org merajuk ni tau. Kut ye pun nak kenal pi la blog saya tu. pi la tenyeh apa2 pun kat situ...ni kesian le kat si aD ni haaa... dok melayan tenyehan tangan kita yg ade masanya takde sangkut paut pun dgn dia...

*aD, i ade sikret admire ke ni?*

Anonymous said...

biskut:
aiyok tataw.. si dia dah merajuk..

Aku... CikSekut said...

aD:
aiyok tataw la ek..haha sape le sidia tu. kalau tau senang le i nak pujuk aD. nama pun tak tau, ni kan plak nak pi gesel2 bahu ala2 pujuk gitu :)

Awak yg merajuk tu:
rentikan le rajuk awak tu. baik belikan saya sushi ke, sekerim ke, paling tak banje saya minum kopi kan ke bagus. org cakap sebelum dapat cinta kena beli jiwa hahaha betul tak aD?

*Aku conpius sape yg merajuk ni aku ke dia...apsal plak dia kena banje ek? hahaha*

Anonymous said...

Herm....

Aku... CikSekut said...

anonymous:
herm... merajuk lagi ke weiii... udah le

Anonymous said...

Wat 4 nak majuk..it ok im cool..